صفحه اصلی / اصناف / برندها / نقشه های شرکت مرسدس بنز برای استفاده از تکنولوژی خودروهای خودران
نقشه های شرکت مرسدس بنز برای استفاده از تکنولوژی خودروهای خودران
Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - autonom durch Überland- und Stadtverkehr Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - autonomously through country roads and inner-city traffic

نقشه های شرکت مرسدس بنز برای استفاده از تکنولوژی خودروهای خودران

به تازگی خبری در مورد شرکت مرسدس بنز منتشر شده است و نشان می دهد که این شرکت قصد دارد تا بخشی از خودروهای جدید خود را به صورت خودران طراحی کند.

این شرکت تصمیم گرفته تا با ارتقا دستیار راننده خودروهای جدید خود ، این خودروها را برای رانندگی به صورت اتوماتیک آماده کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، مدل این خودروها احتمالا S-Class sedan خواهد بود و این دستگاه های جدید تا سال ۲۰۲۰ آماده سازی خواهند شد. این سیستم در صنعت خودروسازی به استقلال مرحله سه معروف است و به این معنی است که خودرو در شرایط خاص بدون کمک راننده به راه خود ادامه خواهد داد و قطعا این سیستم در شرایط اضطراری بسیار کاربردی خواهد بود.

رقبای شرکت مرسدس بنز نیز وارد عمل می شوند
این سیستم خودران برای خودروهای آئودی آ۸ سال ۲۰۱۹ هم استفاده خواهد شد. شرکت آئودی اسم این سیستم را راهنمای ترافیک های سنگین نام گذاری کرده است ، زیرا این سیستم می تواند کارهای روشن کردن ، توقف ، چرخش ها و خیلی از کارهای دیگر در غیاب راننده انجام دهد. این سیستم قطعا یک قدم جلوتر از سیستم های مرحله دو شرکت تسلا و جی ام است. البته این موضوع را هم اشاره کنیم که شرکت تسلا اعلام کرده است که قصد دارد سیستم خودروهای خودران را ارتقا دهد و مدل پیشرفته آن را به بازار عرضه کند. اینطور که به نظر می رسد با ارائه سیستم جدید تسلا به بازار ، این شرکت چند گام جلوتر از شرکت مرسدس بند خواهد بود.

مانند شرکت آئودی ، شرکت بنز هم باید سیستم مرحله سه خود را برای شرایط خاص تعبیه کند زیرا این یک سیستم قانونمند برای تمام شرکت های تولید کننده خودروهای خودران است. نکته جالب اینکه شرایط هر ایالت با ایالت دیگر متفاوت خواهد بود و این موضوعی است که تمام شرکت ها اعم از بنز نیز باید آن را رعایت کنند.

دغدغه ها در مورد تکنولوژی خودروهای خودران
باید گفت که خیلی از افراد ورود سیستم مرحله سه را ستایش می کنند و فقط یک دغدغه اصلی در این زمینه وجود دارد که آیا این سیستم می تواند در هر شرایطی کاربرد داشته باشد یا خیر و اختلال این سیستم ها باعث صدمات جانی برای افراد نشود. شرکت گوگل هم به دلیل همین دغدغه ها تحقیق در مورد خودروهای خودران را به طور کامل متوقف کرد. شرکت تویوتا هم با استناد به همین دلایل از تولید چنین خودروهایی سر باز می زند.

باید دید که آینده این خودروها چگونه خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.