صفحه اصلی / دسته بندی نشده / منافع گروه قلیلی با تصویب CFT به خطر افتاده است
منافع گروه قلیلی با تصویب CFT به خطر افتاده است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

منافع گروه قلیلی با تصویب CFT به خطر افتاده است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه تصویب CFT بهانه‌جویی‌ها را علیه کشورمان از بین می‌برد، گفت: عده‌ای چون از ماهیت موضوع این لوایح اطلاعی ندارند، با آنها مخالفت می‌کنند، بنابراین باید اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود و با شفافیت‌سازی بیشتر این افراد را نسبت به این لوایح آگاه کرد، البته منافع گروه قلیلی نیز با تصویب CFT به خطر افتاده است.

یداله طاهرنژاد

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تصویب CFT این پیام را برای جامعه جهانی دارد که ایران می‌خواهد در چارچوب مقررات بین المللی، تبادلات مالی خود را انجام داده و به این معیارها احترام بگذارد، اظهار کرد: تصویب این لایحه بهانه‌جویی‌ها و اتهامات علیه ایران را که همیشه به هنجارهای بین‌المللی هم پایبند بوده است، از بین می‌برد.

وی در ادامه افزود: حداقل نتیجه تصویب CFT این است که جلوی تشدید تحریم‌ها علیه کشور ما را می‌گیرد و جامعه جهانی را متقاعد می‌کند که ماجراجویی‌های آمریکا علیه ایران مبنایی ندارد. تصویب CFT از این جهت اقدام بسیار مثبتی است و امیدوارم مراحل بقیه تایید آن سریع‌تر انجام شود تا شرایط برای تسهیل مناسبات مالی ایران با جهان فراهم شود.

این فعال سیاسی درباره دلایل مخالفت با این تصویب این لایحه خاطرنشان کرد: مخالفین دو گروه هستند. یک گروه قلیل که منافع کثیر آنها با تصویب این لا یحه به خطر می‌افتد و به همین دلیل نگرانند. این گروه قلیل جمعیتی که نمی‌دانند موضوع چیست را تحریک کرده و وارد میدان می‌کنند. بنابراین لازم است توسط صاحبان تریبون، نمایندگان مجلس و صاحبان اندیشه و خرد این افراد توجیه شوند. بعضی از آنها حسن نیت داشته و در چارچوب نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند اما نمی‌دانند صورت مسئله چیست.

طاهرنژاد در پایان خاطرنشان کرد: در حساب یک کودک پنج ساله در سیستان و بلوچستان ۷۰۰ میلیارد تومان گردش مالی انجام می‌شود. اگر این مخالفان بدانند موضوع مبارزه با پولشویی چیست، دست از مخالفت برمی‌دارند. باید برای آنها توضیح داده شود که پول کثیف و سیاه چگونه بنیان‌های جامعه را به هم می‌ریزد. بنابراین من معتقدم باید فواید FATF و CFT به درستی اطلاع‌رسانی شده و شفاف‌سازی بیشتری انجام شود تا این مخالفان نیز از موضوع مطلع شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.