صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مزیت نسبی آموزش عالی به سایر مزیت‌های جامعه ضمیمه شود
مزیت نسبی آموزش عالی به سایر مزیت‌های جامعه ضمیمه شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تاکید کرد

مزیت نسبی آموزش عالی به سایر مزیت‌های جامعه ضمیمه شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: آنچه مهم است جامع بودن موضوع آموزش و دانشگاه در مجموعه نظام جمهوری اسلامی است اما باید مزیت‌های نسبی آموزش عالی به سایر مزیت‌های جامعه ضمیمه شود.

رستمی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، جمعه شب در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مزیت های نسبی خراسان جنوبی همسایگی با کشور افغانستان است.

وی افزود: این کشور نیاز فراوانی به آموزش عالی دارد و با توجه به امکانات فراوان دانشگاهی در خراسان جنوبی باید از این ظرفیت بهره مند شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: دانشجویان خارجی که می توانند در دانشگاه های اروپایی یا آسیایی به تحصیل بپردازند اما ایران را انتخاب می کنند حتماً علاوه بر موضوع آموزش سایر مولفه های فرهنگی را مدنظر قرار می دهند.

وی عنوان کرد: نباید از نقطه جدی مزیت نسبی غفلت کنیم تا خروجی متناسب با آنچه دنبال آن هستیم باشد.

دکتر رستمی با بیان اینکه امام راحل از معلمی به عنوان شغل انبیا (ص) نام برده است یادآور شد: آموزش، دعوت به تعقل و علم یکی از اصلی ترین محورهای انبیا بود اما در کنار آن تربیت و تزکیه و بالا آوردن معنوی این مجموعه جزو ماموریت های شان بود.

وی با تاکید بر اینکه باید محدودیت ها و محرومیت را بشناسیم اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی دانشگاه ها با محدودیت هایی مواجه هستند که مسئولان به آن واقفند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: محدودیت ها نباید مانع از بی توجهی به رسالت اصلی که تزکیه و تعلیم است بشود چرا که اگر جایی کم بگذاریم مسئول هستیم.

وی افزود: توجه و تلاش به این موضوع فراوان بوده است اما یادآوری و تاکید و توجه دادن خودمان به این موضوعات به عنوان یک امر جدی تلقی می شود.

وی خراسان جنوبی را استانی دارای سبقه فرهنگی دانست و گفت: از این استان در قدمت، فضای فرهنگی و توجه به دستاوردهای تعلیم و تربیت نوین و بسیاری حوزه های دیگر به عنوان یک استان نمونه می توان یاد کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به قدمت تاریخی مدرسه شوکتیه بیرجند عنوان کرد: این مدرسه به عنوان سومین مرکز آموزشی کشور نشان می دهد زمانی که علمای دین نسبت به سیستم آموزشی غرب گلایه داشتند اما علمای این استان مشوق بوده اند.

وی یادآور شد: این ارتباط نشان دهنده سابقه فرهنگی ارزشمندی است و اینکه روسای دانشگاه استان اذعان دارند از لحاظ ورودی دانشگاه استان جزو چهار دهک آخر و خروجی جزو چهار دهک اول است نکته قابل توجهی است.

دکتررستمی یادآور شد: خراسان جنوبی در برخی آمارهای آسیب های اجتماعی در ردیف های آخر قرار دارد، البته بخش زیادی به این برمی گردد که ارتباط بین سنت و مدرنیته و مجموعه آنچه به عنوان تلفیق یک جامعه سالم از آن یاد می کنیم اینجا کمتر دچار دستکاری شده و باید محافظت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار دانشجو در استان خراسان جنوبی تحصیل می کنند، قبل از انقلاب در کل کشور ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم که ۳۰ درصد خارج از کشور تحصیل می کردند اما اکنون به کمتر از سه درصد کاهش یافته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه آموزش عالی در کشور تقویت شده است گفت: اینکه دانشگاه های شهرستان هایی مانند قاین، فردوس و بیرجند دنبال دانشجوی خارجی هستند، باعث افتخار است.

وی یادآور شد: این نقاط قوت و مزیت های جدی باید ضمیمه شود به اینکه خروجی دانشگاه ها از سایر حوزه ها در سطح و ترازی باشند که خروجی جامعه اسلامی و انقلابی است و آن موقع قطعاً آن رسالت انجام شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتررستمی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نابود کردن نقاط قوت ماست افزود: هجمه دشمن و تمرکز آنها بر ناامید کردن جامعه ماست و ما باید امید بیافرینیم چراکه اگر روح امید از جامعه گرفته شود تمام نقاط قوت بی نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.