صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مراکز آموزشی کوچک، اما دارای توجیه اقتصادی تقویت شوند

وزیر علوم:

مراکز آموزشی کوچک، اما دارای توجیه اقتصادی تقویت شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نخستین هدف آموزش عالی این است که مراکز آموزش کوچکی که توجیه اقتصادی دارند تقویت شوند و باید از ظرفیت مجلس بیشتر استفاده کرد.

وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، منصور غلامی، شب گذشته (۲۰ مهر)، در نشست با رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: دغدغه‌های بسیاری نسبت به حوزه آموزش عالی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی آموزش عالی تکلیف قانونی است، گفت: طرح آمایش دانشگاه در واقع بازنگری و اجرای دقیق تر آموزش عالی کشور است یعنی وزارت علوم در این منطقه هم بخش دولتی و هم غیردولتی را می‌بیند و بخش غیر دولتی نقش بسزایی داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بخش کارشناسی جدی در حوزه آمایش صورت گرفته و به نتایج کلان کلی رسیدیم و لازم است اجرای این طرح را آغاز کنیم و بازخوردهای اجرا را ببینیم.

غلامی تصریح کرد: در برنامه ششم، ماموریت گرایی مورد توجه قرار بگیرد و اگر ماموریت محلی تعریف می‌کنیم به این معنا نیست که به ماموریت ملی و بین المللی وارد نشویم بلکه اولویت برای این ماموریت‌ها، حل مشکلات محلی تعریف شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های بزرگ هم ماموریت ملی و محلی دارند و اگر ماموریت بین المللی به دانشگاه‌های بزرگ می‌دهیم این به آن معنی نیست هیچ وظیفه‌ای نسبت به مشکلات محلی و ملی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما در بحث ساماندهی باید توجه به چالش‌های پیش رو داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نخستین هدف آموزش عالی این است که مراکز آموزش کوچکی که توجیه اقتصادی دارند باید تقویت شوند و باید از ظرفیت مجلس بیشتر استفاده شود.

غلامی اظهار کرد: در بحث استخدام کارکنان غیر هیات علمی نیز مشکلی وجود ندارد و به طور قطع مشکل استخدام کارکنان قراردادی در دانشگاه بزرگمهر قاین حل می‌شود.

وی با اشاره به آیین نامه نشریات، افزود: آیین نامه نشریات بازنگری شده و موضوع محدودیت در نشریات برداشته شده و هر کسی در هر جایی که می‌تواند نشریه‌ای را با حداقل‌ها راه اندازی کند و وقتی ظرفیت خود را نشان داد آن زمان مجوز را به طور قطعی صادر می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خراسان جنوبی گفت: در مجامع علمی دنیا ما را با جایگاه علمی خود که از طریق انتشارات علمی نشان دادیم، می‌شناسند.

غلامی با بیان اینکه باید انجمن دانش آموختگان را در دانشگاه‌های استان‌ها داشته باشیم، بیان کرد: توصیه مقام معظم رهبری به مجموعه دانشگاهیان این است که رشد علمی دانشگاه‌ها را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته طرح مهارت افزایی برای دانشجویان در حین تحصیل آغاز شد و هدف آن نیز اشتغال پذیری بیشتر دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر منابع مالی خوبی به دست بیاوریم به طور قطع رشد بودجه‌ای دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود، یادآور شد: تلاش می‌کنیم دانشجویان با مشاغل بیرون که متناسب با رشته تحصیلی آن‌ها است آشنا شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.