صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فعالیت بیش از ۲۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های مختلف ورزشی
فعالیت بیش از ۲۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های مختلف ورزشی

رئیس اداره تربیت بدنی وزارت بهداشت اعلام کرد

فعالیت بیش از ۲۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی در رشته‌های مختلف ورزشی

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت؛ از فعالیت ورزشی بیش از ۲۵ درصد دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رشته های ورزشی مختلف خبر داد.

ورزش دانشجویی

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی مقدم منش در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی ساری،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه از نظر فعالیت‌های ورزشی دانشجویان و همچنین فضای اماکن ورزشی استاندارد یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که البته دانشجویان این دانشگاه از المپیادهای ورزشی بسیار استقبال می کنند و هر ساله شرکت کننده های زیادی را به مسابقات اعزام می کنند.

وی افزود: مجموعه ورزشی چند منظوره دانشگاه علوم پزشکی ساری که امروز افتتاح شد رکورد مدت زمان ساخت یک سالن ورزشی را در کشور زده است چراکه این مجموعه در مدت ۱۰ ماه احداث و تجهیز شد و به بهره برداری رسید. این مجموعه ورزشی با توجه به نور، کف پوش و سازه سالن از کیفیت بسیار خوب و استانداردی برخوردار است که جز یکی از بهترین سالن های ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ درصد دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رشته های ورزشی مختلف فعالیت می کنند.

مقدم منش گفت: از سال ۱۳۶۵ که دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت علوم جدا شدند سهم ناچیزی در حوزه ورزشی به دانشگاه های علوم پزشکی رسید به همین دلیل در همان سال ها وزارت بهداشت اقدام به ساخت سالن های ورزشی برای دانشگاه های علوم پزشکی کرد.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون تقریبا ۹۵ درصد دانشگاه های علوم پزشکی حداقل یک باب سالن ورزشی دارند البته برخی دانشگاه های علوم پزشکی دارای دو سالن ورزشی، زمین چمن و استخر سرپوشیده هستند که موجب شده سرانه ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه سرانه ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر از استانداردهای کشوری است، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی ایران به ازای هر نفر کمتر از یک متر مربع است اما در دانشگاه های علوم پزشکی این سرانه بیشتر از یک متر مربع است و حتی در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو بیش از دو مترمربع است.

مقدم منش گفت: در طی سه دهه اخیر فضاهای ورزشی خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ساخته شده است به ویژه فضاهای ورزشی درون خوابگاهی که تقریبا اکثر خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی دارای فضاهای ورزشی هستند و دانشجوها و ساکنان خوابگاه از آن استفاده می کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد دانشجوهای دانشگاه های علوم پزشکی و به ویژه افزایش دانشجویان دختر که نسبت به دانشجویان پسر بیشتر هستند؛ لازم است که یک سالن ورزشی اختصاصی برای دختران در هر دانشگاه احداث شود البته تا کنون برخی از دانشگاه های علوم پزشکی این کار را انجام دادند و دارای دو باب سالن ورزشی هستند.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: سامانه بانک اطلاعاتی اماکن ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان سال جاری راه اندازی می شود تا اطلاعات دقیقی در این زمینه جمع آوری کنیم و از وضعیت فضاهای ورزشی دانشگاه ها به طور دقیق اطلاع داشته باشیم چراکه برخی دانشکده های علوم پزشکی به تازگی مستقل شدند و تعداد دانشگاه های علوم پزشکی افزایش پیدا کرده است و برخی از آن ها فضای ورزشی ندارند.

مقدم منش گفت: در حال حاضر ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور وجود دارد که از این میان حداقل ۵۵ دانشگاه دارای یک باب سالن ورزشی هستند اما برخی از دانشکده های تازه استقلال یافته سالن ورزشی ندارند و از طرفی برخی دانشگاه ها دو باب سالن ورزشی دارند به همین دلیل در مجموع ۷۰ سالن ورزشی سرپوشیده در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارد.

وی افزود: برخی دانشگاه های علوم پزشکی سالن ورزشی در حال ساخت دارند اما با توجه به اینکه در سال جاری اعتبارات تملک عمرانی بسیار کمی به دانشگاه های علوم پزشکی تخصیص پیدا کرد به همین دلیل پیشرفت فیزیکی کمی دارند و تا پایان سال جاری هیچ کدام از پروژه های سالن های ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی به بهره برداری نمی رسد.

به گزارش مفدا، رئیس اداره تربیت بدنی دانشجویان وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: ۱۲ رشته ورزشی قهرمانی برای پسران و ۱۰ رشته ورزشی قهرمانی برای دختران و همچنین ۱۰ رشته ورزش های همگانی برای دختران و پسران در المپیادهای ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و دانشجوها در طی سال در این رشته های ورزشی در دانشگاه ها فعالیت دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.