صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها
ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اهواز تاکید کرد

ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر هفت تا هشت کانون فرهنگی دانشجویی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مشغول فعالیت هستند، گفت: دانشجو باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بداند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این تفکر را به دانشجو ببخشد، شرکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌هاست.

آیین ورود نودانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دکتر علیرضا شکوه‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در گذشته حدود ۹ تا ۱۰ نشریه فعال دانشجویی در دانشگاه داشتیم، اما در حال حاضر به دلیل افت و خیز تعداد دانشجو و تغییراتی که در پذیرش رخ می‌دهد، تعداد این نشریات کمتر شده است و در حال حاضر حدود ۶ یا هفت نشریه فعال مانند نشریه الف لام میم و نشریه باران در دانشگاه فعالیت می‌کنند. بسیج دانشجویی نیز دو نشریه به نام فانوس و موج دارد که در آن‌ها مباحث سیاسی و اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی افزود: شاید برخی از دانشجویانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حتی رشته تحصیلی آن‌ها نیز به این حوزه مربوط نباشد. علاقه‌مندی دانشجویان به فعالیت در این حوزه موجب می‌شود ما نیز بتوانیم کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها در نطر بگیریم تا این علاقه به یک مهارت منجر شود تا در آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ادامه داد: به طور مثال از اینکه یک نشریه بخواهد صفحه‌آرایی نشریه خود را در بیرون از دانشگاه انجام دهد، استقبال می‌کنیم؛ اما اعتقاد ما این است که باید دوره‌های مختلف برای دانشجویان برگزار شود تا دانشجویان صفحه‌آرایی و نویسندگی را بیاموزند و کارهای نشریه را خودشان انجام دهند.

شکوه‌فر با بیان اینکه در حال حاضر هفت یا هشت کانون فرهنگی دانشجویی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مشغول فعالیت هستند، گفت: کانون فیلم و عکس، کانون جرعه نور و کانون مهدویت از جمله این کانون‌ها هستند. این کانون‌ها فعالیت‌های مختلفی مانند اکران فیلم یا برگزاری دوره‌های آموزشی را در برنامه خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۹۲،۹۱، و ۹۳ در یک دوره متوجه شده بودیم که یک افت در فعالیت دانشجویان در حوزه کانون‌های فرهنگی و نشریات ایجاد شده بود، اما از سال ۹۵ به بعد در دانشگاه شاهد افزایش فعالیت دانشجویان در این زمینه بوده‌ایم. به نظر می‌رسد دوباره دانشجوها در حال پیدا کردن انگیزه‌های جدید هستند. ما به دانشجویان به عنوان یک بازوی فرهنگی اعتقاد داریم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا رشد کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تاکید کرد: دانشگاه‌ها چشم جامعه هستند. دانشگاه‌ها باید بیدار باشند و این بیداری باید به یک نتیجه بینجامد. شور و نشاط جوانان و شرکت در کانون‌های فرهنگی، نشریات و… باید به یک نتیجه برسد. دانشجویان جدا از مسائل علمی باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند این تفکر را به دانشجو ببخشد، شرکت در برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است. شرکت در برنامه‌های فرهنگی نشان‌دهنده فعالیت و سرزندگی دانشجوها و اهمیت دادن آن‌ها به مباحث فرهنگی و اجتماعی و سرنوشت خود است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.