صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش ۲ برابریِ جمعیت ببرها
نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش ۲ برابریِ جمعیت ببرها

نپال در پی دستیابی به هدف جهانی افزایش ۲ برابریِ جمعیت ببرها

نپال قصد دارد اولین کشوری باشد که جمعیت ببرهای خود را به عنوان بخشی از برنامه TX2 صندوق جهانی طبیعت (WWF) که هدف آن دو برابر کردن تعداد ببرهای سراسر جهان است، تا دو برابر افزایش دهد.

گونه ببر

به گزارش کسب و کار نیوز، صندوق جهانی طبیعت (WWF) در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمعیت ببرهای نپال از ۱۲۱ قلاده ای که در سال ۲۰۰۹ میلادی سرشماری شده بود به ۲۳۵ قلاده افزایش یافته است.

در حالی که تنها چهار سال تا آخرین مهلت این برنامه یعنی تا سال ۲۰۲۲ باقی مانده است به نظر می‌رسد نپال آماده رسیدن به هدف خود باشد.

رئیس سازمان محیط زیست و حفاظت از جنگل های نپال حفاظت از ببرهای این کشور را یکی از اولویت های مهم دولت خود اعلام کرده و افزایش روز افزون اقدامات موفقیت آمیز را نشان‌دهنده تلاش‌های حفاظت از محیط زیستی دولت نپال دانسته است. نپال بین نوامبر سال ۲۰۱۷ و آوریل ۲۰۱۸ تحقیقات ملی ببر را در کشور خود اجرا کرده بود.

برنامه TX2 قصد دارد جمعیت ببرهای جهان را تا سال ۲۰۲۲ میلادی که در تقویم چینی سال ببر نامگذاری شده است، دو برابر کند.

لئوناردو دی کاپریو، عضو هیأت مدیره صندوق جهانی طبیعت و تامین کننده مالی برنامه TX2 اعلام کرده که افزایش قابل توجه تعداد ببرهای نپال نشان می دهد که وقتی ما با یکدیگر همکاری کنیم، می‌توانیم حیات وحش این سیاره و حتی گونه‌های در معرض خطر انقراض را نجات دهیم.

۱۳ کشورِ زیستگاه ببرها با اجرای این برنامه که بر “تشویق همکاری های مرزی” برای دست یابی به حفاظت بیشتر و حفظ زیستگاه های این موجودات در معرض خطر منوط است، موافقت کرده اند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، صندوق جهانی طبیعت اعلام کرده در قرن گذشته حدود ۱۰۰ هزار قلاده ببر در سراسر جهان وجود داشته که عوامل متعددی از جمله شکار و از بین رفتن زیستگاه‌هایشان منجر به کاهش تعداد این حیوانات شده است. به طوری که تا سال ۲۰۱۰ میلادی تنها حدود ۳۲۰۰ قلاده ببر در سراسر جهان باقی مانده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی از ۱۳ کشور زیستگاه ببر، هندوستان با ۲۲۲۶ قلاده بیشترین تعداد ببر را داشته و پس از آن روسیه و اندونزی به ترتیب با ۴۳۳ و ۳۷۱ قلاده رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. هم‌چنین در سال ۲۰۱۶ میلادی ویتنام کمتر از هفت قلاده و چین کمتر از پنج قلاده ببر داشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.