صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بازگشت ۸۹۰ نفر ازمحققان غیرمقیم به کشور/تامین ارز مورد نیاز فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری تخصصی

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی اعلام کرد

بازگشت ۸۹۰ نفر ازمحققان غیرمقیم به کشور/تامین ارز مورد نیاز فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری تخصصی

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی گفت: 1200 نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور همکاری خودشان را با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده‌اند.

ارز-دانشجویی-دانشگاه

سعیدرضا احمدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: بر اساس آمار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ۱۲۰۰ نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور همکاری خودشان را با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده‌اند که تاکنون ۸۹۰ نفر از آنان که عمدتا متخصصان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا مانند دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و کانادا بودند، به ایران آمدند و در مجموعه‌های فوق‌الذکر مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان اعزام دانشجویان مقطع دکتری تخصصی به خارج از کشور برای برخورداری از فرصت مطالعاتی است، اظهار کرد: با توجه به نوسانات ارز در کشور بنیاد ملی نخبگان ارز مورد نیاز فرصت مطالعاتی خارج از کشور متقاضیان را تامین کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد. 

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: هر نیروی مستعد ما که برای فرصت مطالعاتی درخواست ارز کرده، آن را در اختیارش قرار داده‌ایم.

احمدی‌زاده اضافه کرد: روند مهاجرت نخبگان با توجه به سیاست‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای اولین بار در بعضی موارد معکوس گشت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا بنیاد نخبگان استان با هماهنگی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سعی دارد با شناسایی نخبگان غیر مقیم ضمن استفاده از ظرفیت آن‌ها، بستر مناسبی برای بازگشت آنها را فراهم آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.