صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انور ابراهیم در مسیر بازگشت به سیاست مالزی
انور ابراهیم در مسیر بازگشت به سیاست مالزی

انور ابراهیم در مسیر بازگشت به سیاست مالزی

انتخابات میان دوره‌ای پارلمانی مالزی فردا (شنبه) در حالی برگزار می‌شود که این انتخابات آزمونی برای "انور ابراهیم" پس از بازگشت او به دنیای سیاست در این کشور محسوب می‌شود.

ماهاتیر محمد و انور ابراهیم

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، انور ابراهیم که بنابر انتظارات در انتخابات پیش رو به پیروزی خواهد رسید، نیازمند آرای قابل توجهی است تا به انتقاداتی که علیه او مطرح می‌شود، پاسخگو باشد.

انور ابراهیم در حالی وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شده است که از زمان آزاد شدن او از زندان حدود پنج ماه می‌گذرد. یک تحلیلگر مسائل مالزی، اظهار کرد: در صورتی که انور ابراهیم با اختلاف کمی پیروز شود، این پیروزی صرفا متاثر از محبوبیت ماهاتیر محمد تلقی خواهد شد که این امر نمی‌تواند حمایت عمده‌ای را برای ائتلاف انور ابراهیم در پی داشته باشد.

وی ادامه‌ داد: پیروزی با اختلاف زیاد چیزی است که انور ابراهیم به آن نیاز دارد و در ۲۰ سال گذشته منتظرش بوده است.

چندی پیش ماهاتیر محمد از رأی‌دهندگان در خواست کرده بود که از گزینه جانشینی و دشمن سابقش برای بازگشت به سیاست مالزی حمایت کنند.

ماهاتیر محمد ۹۳ ساله برای دومین بار به عنوان نخست وزیری مالزی برگزیده شده و انور ابراهیم به دلیل محکومیتش نتوانست در انتخابات شرکت کند. او اما چند روز پس از انتخابات سراسری مالزی بخشیده و آزاد شد. او اتهامات وارد شده علیه خود را دارای انگیزه سیاسی دانسته و آن‌ها را تکذیب کرده است.

پیش‌بینی‌می‌شود که انور ابراهیم در انتخابات میان دوره پارلمان مالزی پیروز شده و به سیاست این کشور بازگردد. او در این انتخابات با شش نامزد دیگر رقابت خواهد کرد.

ماهاتیر پیش از این گفته بود که برای برگزاری کمپینی به نفع انور اقدام نمی‌کند زیرا این یک انتخابات میان دوره جزئی است اما پس از آن در این خصوص تجدید نظر کرد و در اقدامی که نشان دهنده کنار گذاشتن کدورت‌ها و دشمنی‌های سابق میان این دو سیاستمدار مالزیایی است، از رأی‌دهندگان درخواست کرد که از او حمایت کنند.

انور نیز ماهاتیر را سیاستمداری عنوان کرد که به نجات کشور از نابودی اقتصادی کمک کرده است. او تاکید کرد که بر اصلاحات پارلمانی متمرکز خواهد شد و علاقه‌ای به مداخله در امور دولت ماهاتیر ندارد.

ماهاتیر گفته است، پیش‌بینی می‌کند که دست‌کم برای دو سال نخست وزیری مالزی را در دست داشته باشد و متعهد شده است که پس از خود قدرت را به انور منتقل کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.