صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل امارات را به نقض ممنوعیت صادرات سلاح به سومالی متهم کرد
سازمان ملل امارات را به نقض ممنوعیت صادرات سلاح به سومالی متهم کرد

سازمان ملل امارات را به نقض ممنوعیت صادرات سلاح به سومالی متهم کرد

سازمان ملل کشور امارات را به نقض ممنوعیت بین‌المللی صادرات اسلحه به سومالی متهم کرد.

امارات

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در گزارش کمیته کارشناسان بین‌المللی ویژه تحریم‌ها علیه سومالی و اریتره، کشور امارات به قاچاق سلاح به سومالی، ساخت یک پایگاه نظامی و قاچاق زغال سنگ متهم شد و این سازمان اقدامات امارات را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه دانست.

در این گزارش به ادامه فعالیت‌های امارات برای ساخت پایگاهی نظامی در بربره در اقلیم “سومالی‌لند” با مشارکت شرکت پیمانکاری “دایورز مارین” و ارسال تجهیزات به این منطقه اشاره شده است.

امارات در واکنش به این اتهام سازمان ملل و درخواست آن برای ارائه توضیحاتی در این رابطه اعلام کرد که بنا بر اختیارات داده شده به مسؤولان محلی سومالی و روسای اقلیم‌ها در قانون اساسی سومالی، مجوز لازم برای این کار را از آنها اخذ کرده است.

تیم کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود به شکایت دولت فدرال سومالی‌ در اتحادیه عرب و شورای امنیت بابت ساخت چنین پایگاهی در بربره اشاره کرد و در ادامه گزارش خود آورده است: موگادیشو فعالیت‌های ابوظبی را به منزله شورشی علیه حاکمیت ملی خود می‌داند.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است: گارد مرزهای دریایی منطقه “پانتلند” در شمال شرق سومالی در سپتامبر ۲۰۱۷ مانع حرکت کشتی از یمن به سومالی شد و سلاح‌های موجود در این کشتی را مصادره کرد.

مشخص شد بخشی از سلاح‌های قاچاق شده ساخت کشور بلغارستان و برخی دیگر از تولیدات کشور صربستان بودند که به امارات فروخته شده بودند.

امارات تا این لحظه پاسخی به سوال‌های کمیته کارشناسان درباره سلاح‌های مصادره شده از این کشتی نداده است.

تیم کارشناسان تاکید کردند، نیروهای امنیتی سومالی در آوریل ۲۰۱۴ بسته‌ای حاوی ۹٫۶ میلیون دلار را از محمد احمد عثمان،‌ سفیر امارات در موگادیشو مصادره کردند.

این تیم همچنین از نشست دیپلمات‌های اماراتی و یک مسؤول سابق آژانس اطلاعات و امنیت ملی سومالی در رستورانی در پایتخت کنیا با هدف تضعیف مسؤولان دولت مشروع سومالی اطلاع یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.