صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / حوزه هنری «یک قافله دل» را منتشر می کند
حوزه هنری «یک قافله دل» را منتشر می کند

حوزه هنری «یک قافله دل» را منتشر می کند

آهنگساز و نوازنده موسیقی اصیل ایرانی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه تولید و نشر، از انتشار یک آلبوم جدید با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری خبر داد.

محمد باقرزینالی نوازنده و آهنگساز موسیقی که پیش از این با انتشار آلبوم های «موج» و «خوش خرامان» میان مخاطبان موسیقی ایرانی معرفی شده با اشاره به تازه ترین فعالیت خود در عرصه موسیقی بیان کرد: به تازگی مراحل مربوط به تولید و ضبط تازه ترین آلبومم با عنوان «یک قافله دل» را به پایان رسانده ام. در این آلبوم جمشید پورمهر به عنوان خواننده حضور دارد که فکر می کنم با توجه به حال و هوا متفاوت اثر که کوشیده ایم فضای تازه تری را اجرا کنیم می تواند مورد توجه دوستداران موسیقی ایرانی قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: این اثر که با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار می گیرد در دستگاه همایون بر اساس ساخته های محمد ذوالنوری و چند تصنیف قدیمی از آثار درویش خان است که تلاش شده با نگاهی امروزی به فضای موسیقی اصیل ایرانی فضای کمتر تجربه شده ای را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

این نوازنده و آهنگساز گفت: این اثر از سال گذشته به مرکز موسیقی حوزه هنری واگذار شد، به همین جهت نمی دانم چه زمانی منتشر می شود، این در حالی است که من هم اکنون مشغول کار روی ۲ آلبوم دیگر هم هستم که این ۲ اثر در مرحله ضبط یا میکس و مسترینگ قرار دارند که امیدوارم مراحل مربوط به این آثار را نیز به اتمام برسانم.

محمد باقر زینالی چندی پیش نیز آلبوم «عاشقم من» را به خوانندگی محسن کرامتی در بازار موسیقی منتشر کرده بود. این آلبوم در ادامه تجربیات قبلی آهنگساز روی ملودی ها و موسیقی هایی است که در دوران تاریخی موسیقی ایران به ویژه عهد قاجار و پهلوی به جای مانده است. متد اجرایی آلبوم هم بر اساس فرم موسیقی دوره قاجار بود که ارکستری متشکل از سازهای سنتور و رباب به عنوان سازهای اصلی در کنار سازهایی مانند کمانچه و سه تار در ساخت موسیقی کار مشارکت داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.