صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تنها هدف این نوع دانشگاه ها اخذ پول بوده است
تنها هدف این نوع دانشگاه ها اخذ پول بوده است

انتقاد نسبت به مدرک فروشی در برخی پردیس‌های بین الملل؛

تنها هدف این نوع دانشگاه ها اخذ پول بوده است

معاون سابق بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیر با انتقاد نسبت به عملکرد پردیس‌های بین‌الملل در جذب دانشجو گفت: برای رفع این چالش‌ها اقدام به راه اندازی پردیس کردیم که در آن با همکاری کشور کره، دوره مشترکی را برگزار کردیم و به دور از مدرک فروشی اقدام به تربیت افراد متخصص شد.

مدرک پولی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر یزدان‌دوست در نشست “بررسی عملکرد دانشگاه در حوزه بین‌المللی سازی” با انتقاد نسبت به راه اندازی پردیس‌های بین‌الملل در دانشگاه‌های کشور، افزود: تنها هدف این نوع دانشگاه ها اخذ پول بوده است و حرف نویی در آن شنیده نمی‌شود، چرا که همان واحدها و رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، در این پردیس‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پردیس‌ها دانشجویان با رتبه‌های بالا قادر به تحصیل در رشته‌هایی چون پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: توجیه راه‌اندازی این نوع پردیس‌ها جلوگیری از خروج دانشجویان بوده ولی عایدات آن بسیار بدتر از خروج دانشجویان بوده است.

یزدان‌دوست با بیان اینکه اخیرا شنیده‌ام در یکی از این پردیس‌ها از دانشجویان ۶۰ تا ۷۰ میلیون دریافت شده است، ادامه داد: در این دانشگاه نیز این نوع پردیس‌ها راه اندازی شده است ولی ما برای رفع این معضل تلاش کردیم تا رویکرد جدیدی در این پردیس داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس اقدام به راه اندازی پردیس بین‌الملل چندگرایشی با عنوان MIC کردیم.

معاون سابق بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیر توسعه استارتاپ‌ها، برگزاری مدرسه‌های تابستانه با رویکرد رفع مشکلات کشور و برگزاری دوره‌های مشترک را از اهداف این پردیس بین‌الملل نام برد و گفت: در این پردیس بدون مدرک‌فروشی، رشته‌هایی چون فناوری فرهنگ را راه اندازی کردیم که با حضور متخصصان میان رشته‌ای برگزار می‌شود.

یزدان‌دوست به برگزاری دوره‌های میان رشته‌ای با کشور کره اشاره و ابراز امیدواری کرد که در آینده و با تغییر مدیریت همین روند ادامه یابد و با چنین رویکردی محققان خارجی بتوانند بدون زحمت وارد حوزه‌های آموزشی شوند.

انتهای پیام+

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.