صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / کمیته واگذاری شرکت‌های بانکی تشکیل می‌شود
کمیته واگذاری شرکت‌های بانکی تشکیل می‌شود

کمیته واگذاری شرکت‌های بانکی تشکیل می‌شود

بانک‌ها و وزارت اقتصاد به توافق رسیده‌اند کمیته‌ای برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌های خود تشکیل دهند. در این کمیته نمایندگانی از بانک‌ها، بورس و وزارت اقتصاد حضور خواهند داشت.

مدیران عامل بانک‌ها در نشستی با سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای تشکیل کمیته‌ای با هدف تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌های بانکی به توافق رسیدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در این جلسه مقرر شد برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌ها، کمیته‌ای حسب مورد با حضور نمایندگان بانک‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود.

همچنین قرار شد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم را برای تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها در بورس و فرابورس انجام دهد.

موضوع واگذاری برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی به‌طور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت‌ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس (یی.تی.اف)، اقدام برای اخذ مصوبه مراجع ذی‌ربط برای واگذاری‌ها و واگذاری جدی دارایی‌های مازاد مطابق برنامه زمان‌بندی موردتوافق با وزارت اقتصاد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست از رضایت رئیس‌جمهوری نسبت به گزارش وزارتخانه درباره واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در آخرین جلسه هیات دولت خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری درعین‌حال سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری‌ها را خواستار است.

رحمت‌الله اکرمی افزود: دولتمردان به‌صورت جدی، روند واگذاری‌ها را پیگیری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم شهریورماه در دیدار اعضای هیات دولت، از ادامه بنگاهداری بانک‌ها انتقاد کردند و از بانک مرکزی خواستند «با نظارت کامل و دقیق مانع بروز مشکلاتی نظیر مسائل سپرده‌گذاران برخی بانک‌ها و موسسه‌های مالی شود».

افزایش سرعت گردش پول، دارایی نقدی و قدرت تسهیلات دهی، خروج از مدیریت بخش‌های نامرتبط و تمرکز بر فعالیت بانکداری، برخی نتایج فروش اموال مازاد و خروج از بنگاهداری است.

دهم شهریورماه معاون امور بانک، بیمه و شرکتی‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌ها در ۶ ماه گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان از سهام و اموال مازاد خود را فروختند اما به‌صراحت نمی‌توان گفت که خریدار آنها بخش خصوصی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.