صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / راهکار مقابله با قاچاق سوخت فعال کردن کارت هوشمند سوخت است
راهکار مقابله با قاچاق سوخت فعال کردن کارت هوشمند سوخت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

راهکار مقابله با قاچاق سوخت فعال کردن کارت هوشمند سوخت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قاچاق سوخت یک معضل اساسی در کشور است به طوری که روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل از مرزها خارج می‌شود، گفت: راهکار مقابله با قاچاق، فعال کردن کارت هوشمند سوخت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, قاسم ساعدی درباره تاثیر کارت هوشمند سوخت در جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: وضع کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌های احتمالی اقتضا می‌کند که سامانه کارت هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف بنزین همانند گذشته دوباره فعال شود.
وی افزود: قاچاق سوخت معضلی اساسی در کشور تلقی می‌شود، به‌طوری که روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل از مرزها خارج می‌شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قاچاق سوخت در مرزها به شدت افزایش یافته و قاچاقچیان با شگردهای مختلف، سوخت را به خارج از کشور انتقال می‌دهند، از این رو معتقدم تنها راه نجات ما در برهه کنونی استفاده از کارت هوشمند سوخت و همچنین طرح سهمیه‌بندی بنزین است.
ساعدی با بیان این‌که سوخت به عنوان نبض اقتصاد ایران تلقی می‌شود، عنوان کرد: سامانه کارت هوشمند سوخت باید فعال شود و سهمیه‌بندی‌ را نیز بر اساس نوع خودرو و سوخت مشخص کرد تا مصرف کنترل و سدی در برابر قاچاق گسترده بنزین ایجاد شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.