صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / در خصوص ارائه تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد
در خصوص ارائه تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد

در خصوص ارائه تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد

شهرکرد-هومن نجاتی: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص ارائه تسهیلات در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، ملک محمد محمودیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت روز روستا با اشاره به بحث مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: در خصوص ارائه تسهیلات در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به وضعیت روستاها قبل و بعد از انقلاب گفت: آخرین سرشماری نفوس و مسکن در دوره قبل از انقلاب اسلامی مربوط به سال ۵۵ می باشد که جمعیت روستایی در آن زمان حدود ۲۵۴ هزار و ۸۵ نفر بوده است و بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از روستاهای استان به شهر تبدیل شده است.
محمودیان در ادامه با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در روستاها افزود: بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب سالم در دوران قبل از انقلاب صفر بود و در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد از جمعیت روستایی از آب شرب سالم بهره مند هستند، همچنین در بحث گازرسانی در حال حاضر ۴۶۴ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند و تعداد زیادی از روستاها نیز در دست احداث می باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری افزود: در حال حاضر ۳۳۰ خانه بهداشت و ۷۹ مرکز بهداشتی درمانی در حال خدمت رسانی می باشند.
وی گفت:قبل از انقلاب اسلامی هیچ راه آسفالته روستایی در استان وجود نداشت ولی در حال حاضر یک هزار و ۵۳۹ کیلومتر راه آسفالت و ۲۳۹ کیلومتر راه شوسه در استان وجود دارد.
محمودیان با اشاره به فضاهای آموزشی ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۵۰ فضای آموزشی در سطح روستاهای استان در حال فعالیت می باشند که درصد پوشش تحصیلی در سطح ابتدایی بیش از ۹۹ درصد و سطح متوسطه ۸۰ درصد می باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با اشاره به برق رسانی به روستاها در چهل ساله جمهوری اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱۹ روستای استان برق رسانی شده و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردارند.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی در دوران بعد از انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۴۰ روستا در استان از طرح هادی بهره مند شده اند و میزان واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده در روستاها بیش از ۴۰ درصد می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.