صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / حمایت از ۶۴ هزار سالمند سیستان و بلوچستان

حمایت از ۶۴ هزار سالمند سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: 64 هزار و ۳۵۶ سالمند از خدمات مستمری، درمان و بهداشت و تسهیلات کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان بهره مند هستند.

سالمند سلامت مراقبت

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌سیدمهدی عبادی افزود: براساس تدابیر انجام شده ۲۰۰ سالمند در قالب اردو مهمان شهرستان چابهار هستند و بیشتر برنامه های تفریحی و تفنن برای سالمندان برنامه ریزی شده است

وی بیان کرد: خیلی از سالمندان در طول سال از محیط زندگی خود خارج بوده که در این زمینه کمیته امداد امام‌(ره) ‌برنامه های زیارتی تفریحی و تفنن را برای آنها فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: درحال حاضر ۶۴ هزار و ۳۵۶ نفر از سالمندان این استان به دلایل همچون ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی ، بیماری، و نیازمند بودن تحت حمایت قرارگرفته‌اند و از تمام خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

عبادی یادآور شد: این نهاد برای حمایت از سالمندان برنامه متنوعی همچون پایش سلامت سالمندان، سرکشی از آنها، برگزاری اردوهای زیارتی، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر را در برنامه دارد‌.

وی گفت: سالمندان تحت حمایت به صورت ماهانه علاوه بر کمک معیشت باتوجه به وضعیت جمسی خدمات درمانی دریافت می‌کنند، اعلام کرد: آن دسته از سالمندانی که مراجعه حضوری به این نهاد دارند، با استفاده از مددکاران نیازهای آنها شامل تجهیزات درمانی، تخت، دستگاه اکسیژن، تشک، ویلچر و وسایل بهداشتی شناسایی از خدمات این نهاد برخوردار خواهند شد .

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سالمندان مبتلا به بیماری صعب‌العلاج و خاص دارای بیمه خدمات درمانی هستند،افزود: به منظور رفاه حال مددجویان تمامی هزینه‌های درمانی در بخش دولتی برای سالمندان تحت حمایت رایگان است‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای برنامه پایش سلامت سالمندان در این اردو، افزود: به منظور حفظ و تامین سلامت و بهداشت تمام گروه های هدف به ویژه سالمندان برنامه پایش سلامت با هدف تشخیص به موقع بیماری ها برای پیشگیری از عوارض آن در اولویت این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.