چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ایزدیار: طلای پنجم را با رکوردشکنی می‌گیرم/عظیمی: میزبانی خوب نبود
ایزدیار: طلای پنجم را با رکوردشکنی می‌گیرم/عظیمی: میزبانی خوب نبود

چالش عجیب و اتفاق بی‌نظیر در شنای پاراآسیایی

ایزدیار: طلای پنجم را با رکوردشکنی می‌گیرم/عظیمی: میزبانی خوب نبود

شناگر طلایی کشورمان چهارمین طلایش در رقابت‌های پاراآسیایی را تقدیم مردم ایران کرد.

شاهین ایزدیار

به گزارش کسب و کار نیوز به جاکارتا، شاهین ایزدیار در مورد کسب این مدال گفت: «خدا را شکر که در کلاس SB8 هم توانستم به مدال طلا برسم و رقیبان خود از کشورهای ژاپن، قزاقستان و چین تایپه را شکست بدهم. این اتفاق برایم بسیار شیرین بود. البته با رکورد شخصی خودم در ۱۰۰ متر قورباغه چند ثانیه‌ای فاصله داشتم که دلیل مشخصی داشت.

او اضافه کرد: تمام قدرتم را ذخیره کردم تا در شنای ۵۰ متر آزاد رکوردشکنی کنم. من در ۱۰۰ متر قورباغه با همین رکورد فعلی هم توانستم مدال طلا بگیرم و نیاز نبود فشار بیش‌تری به بدنم وارد کنم. امیدوارم بتوانم در ۵۰ متر، رکورد آسیا که در دست خودم است را جابه‌جا کنم و طلای پنجم را به دست بیاورم.

ایزدیار در نهایت گفت: «این مدال را به همه مردم ایران تقدیم می کنم که همواره برای تمامی اعضای کاروان ما، انرژی مثبت می‌فرستند. امیدوارم باز هم صاحب گردن آویز طلا شوم و بیش از این‌ها باعث خوشحالی مردم کشورم شوم.

عظیمی: نه از خودم راضی هستم نه از میزبانی اندونزی

قدیمی‌ترین عضو تیم ملی دو ومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی از میزبانی کشور اندونزی انتقاد کرد.

اسداله عظیمی، قدیمی‌ترین عضو تیم ملی دو و میدانی در بازی‌های پاراآسیایی درباره حضورش در جاکارتا گفت: در مسابقات پرتاب وزنه به مدال نقره رسیدم. خوشبختانه در این کلاس مدال طلا و نقره به ایران رسید که همین نکته برای ما خیلی مهم بود اما با این‌حال توقع داشتم که بسیار بهتر از این کار کنم.

عطیمی در پایان افزود: البته من نه از خودم راضی هستم و نه از میزبانی اندونزی اما با این‌حال باید بگم که همه تلاشم را کردم تا بتوانم بهترین مدال را بگیرم اما به هر حال همیشه کم و کاستی‌های در مسابقات وجود دارد که این بار هم حتما مشکلاتی وجود داشته که باید در اینده به فکر رفع آنها بود.

چالش عجیب و اتفاق بی‌نظیر در شنای پاراآسیایی

یکی از اتفاقات نادر در ورزش پاراآسیایی دقایقی قبل در مجموعه آکواتیک جاکارتا رقم خورد.

در رشته شنا ۱۰۰ متر کرال پشت، دو ورزشکار با یک رکورد مشترک، به مقام قهرمانی رسیدند که حداقل در رشته شنا، اتفاقی کم نظیر است.

شناگر ژاپنی و فیلیپینی به صورت مشترک، رکورد یک دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه را از آن خود کردند تا حتی در صدم ثانیه نیز شریک باشند. کمیته مسابقات نیز هر دو نفر را به عنوان قهرمان انتخاب کرد و به هر دو ورزشکار مدال طلا داد. سپس سرود ملی هر دو کشور به صورت پشت سر هم در سالن نواخته شد و پرچم‌شان نیز با هم به عنوان تیم های نخست، به اهتزاز درآمد.

نکته جالب‌تر این که سومین نفری که روی سکو حضور داشت، به مدال برنز رسید! در واقع این مسابقه، مدال نقره نداشت و بعد از آن که دو نفر طلای شدند، به نفر سوم مدال برنز اهدا شد. این نیز از جمله زیبایی‌ها و چالش‌های مهم در داوری شنا به حساب می‌آید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.