صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتشار تصاویر و اسامی مظنونان سعودی مرتبط با پرونده خاشقجی

انتشار تصاویر و اسامی مظنونان سعودی مرتبط با پرونده خاشقجی

رسانه‌های ترکیه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) تصاویر و اسامی ۱۵ سعودی را منتشر کردند و نوشتند، مقامات ترکیه به ارتباط آنها با ناپدید شدن روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ظنین هستند.

مظنونان سعودی

به گزارش کسب و کار نیوز، رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند: بازپرسان معتقدند، افراد مظنون در “شکنجه” جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و نویسنده منتقد سعودی و “قتل” او بعد از “ناپدید شدنش” در ساختمان کنسولگری دست دارند.

سعودی‌هایی که نامشان در ترکیه رسانه‌ای شده است، مشعل سعد البستانی، صلاح‌ محمد الطبیقی، نایف حسن العریفی، محمد سعد الزهرانی، منصور عثمان أباحسین، خالد عایض الطیبی، عبد العزیز محمد الحساوی، ولید عبدالله الشهری، ترکی مشرف الشهری، ثائر غالب الحربی، ماهر عبد العزیز مترب، فهد شبیب البلوی، بدر لافی العتیبی، مصطفی محمد المدنی، سیف سعد القحطانی هستند.

این روزنامه‌ها اطلاعات بیشتری درباره آنچه این ۱۵ سعودی در استانبول انجام داده‌اند ارائه نکردند اما تاکید کردند، این لیست منتشر شده پیش‌بینی‌ها درباره دست داشتن این تیم ۱۵ نفره در ناپدید شدن خاشقجی را تقویت می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان ترک نیز شب گذشته در گزارشی آورد، هویت هفت مظنون مرتبط به ناپدید شدن خاشقجی شناسایی شده است. این امر بعد از بررسی ۱۵۰ دوربین کار گذاشته شده در اطراف کنسولگری بوده است.

بخش تحقیقات پلیس ترکیه تنها دوربین‌های خیابان خارج از کنسولگری را بررسی کرده چراکه مقامات سعودی مدعی شدند دوربین‌های مداربسته داخل کنسولگری در روز حادثه کار نمی‌کردند.

شبکه “ان تی وی” نهم اکتبر جاری گزارش داد، تمام مظنونان در حالی در تصاویر مشاهده شده‌اند که نیم ساعت قبل از خاشقجی وارد کنسولگری شده و سه ساعت بعد آنجا را ترک کرده‌اند.

این مظنونان با دو خودرو کنسولگری را ترک کرده‌اند که پلیس به پلاک آنها دست یافته است. نکته مهم دیگر این است که پلیس اعلام کرده، ۱۵ شهروند سعودی با دو هواپیمای ویژه در روز حادثه به استانبول رفته‌اند.

 همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه روز سه‌شنبه گزارش داد، نیروهای امنیتی ترکیه هواپیمای ویژه در روز ناپدید شدن خاشقجی را تفتیش کردند اما اثری از او نیافتند.

این منبع خبری افزود: نیروهای امنیتی ترکیه بعد از اینکه هیچ چیز مرتبط با ناپدید شدن خاشقجی در این هواپیما را نیافتند به آن اجازه دادند ترکیه را ترک کند.

روزنامه‌نگارانی که مقابل کنسولگری عربستان در استانبول تجمع کرده‌اند، گفتند، شب گذشته ورود سه نفر به داخل کنسولگری را مشاهده کرده‌اند که یکی از آنها یک چمدان همراه داشته است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از روزنامه‌نگاران گزارش داد، این افراد از در پشتی وارد کنسولگری شدند و آنها حدود یک ساعت در آنجا بودند.

چند روز است که اصحاب رسانه‌ و روزنامه‌نگاران همچنین نمایندگان نهادهای جامعه مدنی مقابل ساختمان کنسولگری عربستان تجمع کرده‌اند و تحولات مربوطه را دنبال می‌کنند.

در عین حال منابع در جمعیت “خانه اصحاب رسانه عرب در ترکیه” به شبکه الجزیره گفتند، مقامات ترکیه اسناد و مدارکی را در اختیار روزنامه‌های محلی درباره ناپدید شدن خاشقجی قرار داده‌اند. مقامات این رسانه افزوده‌اند، مقامات مربوطه ترکیه کنفرانس خبری خاصی را درباره جزئیات مطرح شده در اسناد برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.