به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سایکو سنترال اعلام کرد معمولا برای مقابله و یا جلوگیری از آزار زبانی در محیط کار بهتر است از روشهایی مانند ارسال ایمیل محاورهای، دعوت از سایر همکاران در بحث، استفاده از مباحث منطقی در مباحثه و سوال درباره جزئیات و یا دلایل آزار زبانی استفاده کرد.
بسیار دیده شده که در جمعهای خانوادگی و یا دوستانه بعضی افراد به خاطر اعتماد به نفس پایین دیگران را به باد تسمخر میگیرند و یا با بیان شایعات و مسائل متفرقه سعی در آزار زبانی حاضران در جمع را دارند.
برای مقابله با آزار زبانی در جمع بهتر است از راهکارهای ذیل استفاده شود:
۱٫ با کمک از نظر دیگران شخص آزار دهنده را نقد کنید
بهتر است بدانید که در صورت توافق دیگران و یا با پیدا کردن افرادی آسیب دیده مشابه شما، به راحتی میتوانید از مزیت افراد بیشتر برای نقد فرد آزاردهنده استفاده کنید و او را متقاعد کنید که روش اشتباهی را در پیش گرفته است.
۲٫بر روی رفتار شخص آزاردهنده کاملا دقیق شوید.
همواره توجیهات غیر منطقی شخصیت خاطی جمع را با منطق صحیح به چالش بکشید، در چنین شرایطی باید کاملا آسوده باشید و شرایط را تحت کنترل خود درآورید، سپس با دلایل منطقی هرکدام از مسائل طعنهآمیز طرف مقابل را پاسخ بدهید.
۳٫ بهتر است بعد از آگاهی از جزئیات بحث به صورت رو در رو با هم صحبت کنید.
قبل از شروع بحث، خود را آماده کنید که هرگز ناراحت نشوید و با آگاهی از جزئیات بحث به صورت کاملا مستقل از خود دفاع کنید.
۴٫ در صورت عدم موفقیت رابطه را محدود یا قطع کنید.
اگر واقعا نمیتوانید با طرف مقابلتان به نقطه مشترکی برسید، بهتر است مانند یک پرنده خود را آزاد و رابطه مسموم خود را قطع کنید.
انتهای پیام