صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت شده است
بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت شده است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهار محال و بختاری عنوان کرد

بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت شده است

شهرکرد- هومن نجاتی: مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک هزار و 455 فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با اعتبار 36 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مبطوعات به مناسبت روز روستا گفت: در حال حاضر در کل کشور ۵ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از میزان ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در بحث مقاوم سازی حدود ۵۰ درصد این واحدها مقاوم سازی شده که بیشترین تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده در شهرستان بروجن با ۸۲٫۳ درصد و کمترین در شهرستان لردگان با ۳۶٫۴ درصد بوده است.
وی با اشاره به افتتاح پروژه ها در روز روستا گفت: بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه در روز روستا افتتاح و بهره برداری می رسد .
رئیسی تصریح کرد: افتتاح ۵ طرح هادی روستایی با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۵۱ مورد واگذاری زمین، تحویل سند روستایی و همچنین افتتاح ۵ واحد مسکونی روستایی از جمله برنامه های روز روستا می باشد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به دریافت سهمیه قیر رایگان گفت: ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۳ هزار و ۵۹۲ تن قیر رایگان سهمیه استان بوده که ۱۰۰ درصد این سهمیه دریافت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از فصل سرما ۳۰۰ هزار متر مربع از سطوح معابر ۴۰ روستای استان آسفالت شود.
وی با اشاره به سهمیه استان در خصوص طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی گفت: ۳ هزار فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سهمیه استان می باشد که تاکنون یک هزار و ۴۵۵ فقره تسهیلات با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
رئیسی با اشاره به اعتبارات این اداره کل در سال ۹۷ گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل در سال جاری ۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلون تومان بوده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عنوان کرد: ساخت ۲۰۰ واحد مسکن در استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در سال جاری آغاز شده که تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
رئیسی با اشاره به طرح جابجایی روستاها گفت:در مجموع ۱۸۸ روستای استان نیازمند جابجایی بوده است که از این تعداد ۸۵ روستا در قالب ۵۵ نقطه جابجا شده و ۳۵ روستای دیگر به منظور درجاسازی یا جابجایی نیازمند تعیین تکلیف هستند که ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای انجام مطالعات ابتدایی امکان سنجی این روستاها در نظر گرفته شده و این روستاها تا ۲ سال آینده تعیین تکلیف می شوند.
وی با اشاره به پروژه خانه جوان شهرکرد اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرکرد کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان سهمیه کمک بلاعوض از سوی این اداره کل دریافت شده که میزان پرداخت تسهیلات بلاعوض از یک تا هشت میلیون تومان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.