صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۳۷ هزار روستا تا پایان دولت دوازدهم گازرسانی می‌شود
۳۷ هزار روستا تا پایان دولت دوازدهم گازرسانی می‌شود

معاون اول رئیس جمهوری:

۳۷ هزار روستا تا پایان دولت دوازدهم گازرسانی می‌شود

معاول اول رئیس جمهوری گفت: تاکنون 23 هزار روستا از نعمت گازرسانی بهره‌مند شده‌اند و این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به 37 هزار روستا می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهرماه) در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: روستا نماد و یک نهاد هویت‌ساز در دوران‌های مختلف بود و امروز هم در بخش اقتصادی باید به عنوان کانون مهم تولید به آن توجه شود.
وی افزود: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور دارای جاده آسفالته هستند. در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۴ هزار کیلومتر راه آسفالته احداث شد و ۷۸ درصد از جمعیت روستایی کشور آب آشامیدنی بهداشتی دارند.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در اوج کمبود منابع و با تدبیر وزیر نفت و بدون استفاده از بودجه دولت، تصمیم گرفتیم روستاهای بالای ۲۰ خانوار را گازرسانی کنیم و به فضل الهی تاکنون بیش از ۲۳ هزار روستا گازرسانی شده و تا پایان دولت دوازدهم به ۳۷ هزار روستا گازرسانی خواهد شد.
جهانگیری عنوان کرد: برای اجرای این طرح‌ها از بودجه دولت پول ندادیم، زیرا بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از محل استفاده نکردن از سوخت مایع جبران می‌شود.
وی ادامه داد: کشور ما بزرگ و پر استعداد است، پیش از ما مدیرانی بودند که کار کردند و مردم درباره ما هم قضاوت خواهند کرد که برای کشور چه کردند.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: عرصه بر مردم سخت و فشارهای اقتصادی زیاد شده است، اما راه‌های خوبی وجود دارد که می‌شود با تصمیم‌های خوب و مدیران باانگیزه با سربلندی از این دوران عبور کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.