صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فعالیت بیش ۳۰ کانون دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
فعالیت بیش ۳۰ کانون دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

فعالیت بیش ۳۰ کانون دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فعالیت بیش از ۱۰۰ نشریه و ۳۰ کانون دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد آقازاده، در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی و جشنواره،های فرهنگی و هنری گفت: این جشنواره‌ها همه ساله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار و باعث می‌شود استعداد نهفته دانشجویان در رشته‌هایی غیر از رشته تحصیلی‌شان شکوفا شود. 

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبری ز اخیرا میزبان سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر بود و در این المپیاد به موقعیت نایب قهرمانی رسید، بیش از سه هزار دانشجوی پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  در حدود ۱۵ رشته ورزشی در این المپیاد به رقابت پرداختند، در جشنواره‌های گذشته نیز دانشگاه ما به طور مشترک با دانشگاه شیراز  به مقام قهرمانی رسید.

در ادامه این مراسم علی تقی‌زادیه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۲۶ قبل از انتزاع از دانشگاه تبریز، شروع به کار و پس از انتزاع از سال ۶۴ به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال حاضر، ۱۱ دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دندان پزشکی، توانبخشی، پرستاری و مامایی، داروسازی، مدیریت، تغذیه، بهداشت، طب سنتی و علوم نوین داشته و بیش از ۱۷۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی تا سطوح دکترای حرفه‌ای در این دانشگاه ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال تحصیل بوده و در سال تحصیلی جدید نزدیک ۱۷۰۰ نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ما پذیرفته شده‌اند.

تقی‌زادیه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در آخرین بررسی‌ها، رتبه چهار آموزشی را داشته و همواره جزو دو و سه دانشگاه اول آموزشی کشور بوده است.

گفتنی است؛ آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح روز دوشنبه (شانزدهم مهر) در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، غرفه‌های مختلفی برپا شده و از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و … ثبت نام به عمل آمد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.