صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سوچی به “شفافیت” در تحقیقات مرتبط با روهینجایی‌ها وعده داد

سوچی به “شفافیت” در تحقیقات مرتبط با روهینجایی‌ها وعده داد

رهبر دوفاکتوی میانمار امروز (دوشنبه) به افزایش شفافیت در مدیریت دولتش در بحران مسلمانان روهینجایی وعده داد.

آنگ سان سوچی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگ سان سوچی که زمانی پرچمدار حقوق بشر جهانی شناخته می‌شد، با سکوت در برابر سرکوب وحشیانه ارتش میانمار علیه اقلیت روهینجایی‌های میانمار به شدت با کاهش میزان محبوبیت روبرو شده است.

او که برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی در میانمار به نشستی منطقه‌ای در ژاپن رفته است، به حاضران گفت: آمادگی دارم تا اذعان کنم که ما با چالش‌هایی خصوصا درباره راخین و با تلاش‌هایمان در جبهه صلح مواجه هستیم. ما این حقیقت را از دوستانمان پنهان نمی‌کنیم.

سوچی تاکید کرد: اطلاع دارم که برقراری صلح و ثبات در کشورم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ضرورت دارد. ما درک می‌کنیم که صلح، آشتی، هماهنگی، ثبات، حاکمیت قانون، حقوق بشر، همگی اینها باید زمانی که ما به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر و فرصت‌های اقتصادی بیشتر هستیم، در نظر گرفته شود. آرزو داریم که در مقابل دوستانمان بسیار باز و شفاف باشیم. اگر شما نگرانی‌هایی دارید، اگر دغدغه‌هایی دارید، لطفا علنا آن را با ما در میان بگذارید.

کمپین نظامی وحشیانه سال گذشته ارتش میانمار منجر شد تا بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجایی از میانمار به سوی بنگلادش در همسایگی آن بروند و اکنون، به‌رغم امضای توافق بازگشت، در کمپ‌های متراکم آوارگان زندگی می‌کنند. حامیان سوچی معتقدند که دست‌های او با حضور ارتش قدرتمند که یک چهارم کرسی‌های پارلمانی را در اختیار دارد و سه وزیر نظامی در کابینه، بسته است.   

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.