صفحه اصلی / اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم

اتحادیه اروپا: روند انتخابات افغانستان را به طور جدی زیر نظر داریم

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، پی‌یر میودان، سفیر اتحادیه اروپا در کابل در مصاحبه‌ای به بی‌بی‌سی گفت که برای تحقق این کار، تیم‌های کاری اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارند و برای شفافیت انتخابات کار می‌کنند.

این مقام ارشد اروپایی افزود که کارشناسان انتخابات اروپا از قبل وارد افغانستان شده‌اند و به نمایندگی سیاسی اروپا و اعضای این اتحادیه در مورد روند انتخابات نظریات فنی و علمی خود را ارائه می‌کنند.

او افزود که برای برگزاری انتخابات شفاف با احزاب سیاسی، رسانه‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی گفت‌وگو شده و این اتحادیه آماده کمک در روز انتخابات و پس از انتخابات است.

میودان این انتخابات را برای افغانستان و شرکای بین‌المللی‌ آن مهم دانست و افزود: ما نمی‌خواهیم افغانستان پس از ۲۰ اکتبر بار دیگر به سوی بحران برود و نباید چنین اتفاقی بیافتد.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است که حدود ۱۲ روز دیگر در ۲۰ اکتبر برگزار شود.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در بهار سال آینده برگزار شود، گفت که خواهان برگزاری شفاف و آزاد این دو انتخابات (ریاست جمهوری و پارلمانی) است که به گفته او، برای همه افغان‌ها قابل قبول باشد.

سفیر اتحادیه اروپا در کابل از وجود شک و تردید مردم درباره انتخابات یاد کرد، اما افزود که احزاب سیاسی این فرصت را دارند که از طریق نمایندگان‌ خود در روز انتخابات بر این روند نظارت کنند و همه آنها باید در مراکز و محل‌های رأی دهی ناظر داشته باشند.

او ابراز امیدواری کرد که احزاب سیاسی این کار را انجام دهند و نباید تنها از روند برگزاری انتخابات انتقاد کنند. به گفته او، آنها باید در تایید و تصدیق این روند فعالانه مشارکت کنند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را برای افغانستان مهم دانست و گفت که موجودیت نهادهای قوی سیاسی در مجموع و به ویژه در روند مذاکرات صلح افغانستان مهم است.

میودان گفت که شورشیان در پی ‌تضعیف نهادهای مشروع افغانستان هستند. او افزود که برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در زمان مشخص شده باعث مشروعیت بیشتر نظام می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.