صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغاز به کار رسمی سازمان آرامستان های شهرداری سمنان
آغاز به کار رسمی سازمان آرامستان های شهرداری سمنان

آغاز به کار رسمی سازمان آرامستان های شهرداری سمنان

سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری سمنان گفت: آرامستانها یکی از نیازهای ضروری و اساسی برای جوامع محسوب میشود و امروزه با توسعه فضاهای شهری و افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش مرگ و میر، تقاضا برای ایجاد کاربری های مرتبط با این فضا افزایش یافته است.

علیرضا جندقی افزود: در این راستا توسعه آرامستانها و افزایش کیفیت خدمات آن بیش از پیش احساس میشود.لذا ایجاد فضاهای متمرکز تحت عنوان آرامستان و کارکرد چند محوری آن توانسته است آرامش را به شهروندان و شهر تزریق کند.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی هدف از تشکیل سازمان و آغاز فعالیت آن را مدیریت عملکرد آرامستان ها، ارتقاء سیستمی،نظارت بر حسن انجام همه استاندارد های موجود مرتبط با امور آرامستان از قبیل متمرکز سازی و ایجاد ساختار اداری مناسب در امور پذیرش متوفیان،حمل اجساد،تغسیل،تکفین،تدفین در آرامستانهای تحت مدیریت،ایجاد مراکز خدمات رفاهی،مذهبی آرامستان توسط بخش خصوصی،برنامه ریزی،بودجه ریزی و اجرای طرح های توسعه محور در راستای به روز رسانی خدمات و وظایف سازمانی است.
جندقی گفت : تعامل با سازمانهای درون و برون سازمانی که وظایف مشترکی با سازمان دارند و همچنین تعامل با آرامستانهای سایر شهر ها و تبادل تجربیات و دانش در حیطه وظایف سازمانی،تعامل با اتحادیه آرامستانهای کشور در راستای ارتقاء روز افزون کیفیت خدمات از جمله فعالیت های سازمان آرامستان هاست که بر اساس اساسنامه ابلاغی شماره ۷۲۳۹ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱ مشتمل بر ۸ فصل و ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خدمات مربوط به این حوزه معرفی شد.
وی همچنین افزود: سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری سمنان در راستای انجام رسالت خود همواره سعی در ارائه به موقع خدمات مطلوب به مراجعان خانواده‌های متوفی داشته و اقداماتی نیز تاکنون در جهت توسعه و بهسازی آرامستان ها و ارتقای سطح کیفی خدمات به شهروندان به انجام رسانده است که با آغاز به کار رسمی سازمان مدیریت آرامستانها، این سازمان نیز به منظور گسترش و توسعه خدمات و تسکین خاطر مراجعین تمام توان خود را به کار گرفته است.
سه آرامستان زیر نظر شهرداری سمنان هستند که شامل بهشت یحیی(وادی السلام)، سنادره و آرامستان خیابان شهید احمدپناهی(عمرقدم) است که دو آرامستان سنادره و احمدپناهی متروکه هستند و دفنی در انها صورت نمی گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

خطای «قطع سیستم» فقط برای ایرانی‌ها نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، کسی فکرش را نمی‌کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.