صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ظرفیت ۱۲ موسسه غیر انتفاعی در سال جاری “صفر” شد/خالی ماندن ۵۰ درصد ظرفیت مراکز
ظرفیت ۱۲ موسسه غیر انتفاعی در سال جاری “صفر” شد/خالی ماندن ۵۰ درصد ظرفیت مراکز

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی خبر داد

ظرفیت ۱۲ موسسه غیر انتفاعی در سال جاری “صفر” شد/خالی ماندن ۵۰ درصد ظرفیت مراکز

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی از به صفر رسیدن ظرفیت ۱۲ مرکز غیر انتفاعی در سال جاری به دلیل عدم رعایت استانداردهای آموزشی خبر داد.

غیرانتفاعی

علی آهومنش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب بحث صندلی‌های خالی را معضل گریبان گیر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دانست و گفت: متاسفانه این موضوع به عنوان یک بحث عمومی تمامی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های دولتی و همچنین سایر دانشگاه‌های غیر دولتی را به خود مشغول کرده است به طوریکه ما در حال حاضر شاهد ریزش ورود دانشجو در دانشگاه‌هایی نظیر پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای، آزاد و … هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی در سال جاری خالی از دانشجو ماند، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت علوم تعداد ۴۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مراکز برای سال جاری خالی از دانشجو مانده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردی که صورت گرفت حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ظرفیت جدید پذیرش دانشجو در این موسسات برای سال جاری تعریف شده بود که متاسفانه با افت شدید ورود دانشجو مواجه شدیم.

دکتر آهومنش همچنین از امکان ثبت نام از طریق تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی برای سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم وزارت علوم تنها موسسات غیرانتفاعی می توانند از طریق تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو نمایند. به طوریکه دانشجویان می‌توانند در رشته‌ها و مراکز مورد نظر خود ثبت نام و پذیرش آنها بعد از بررسی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، تمامی دانشجویانی که در کنکور سراسری ۹۷ شرکت کرده و یا حتی شرکت نکرده‌اند در فرصت تکمیل ظرفیت موسسات غیرانتفاعی می‌توانند با ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب رشته و موسسه مورد نظر خود اقدام کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی همچنین از به صفر رسیدن ظرفیت بیش از ۱۲ موسسه در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع ۳۵۸ موسسه غیر انتفاعی در کشور فعال هستند که پس از بررسی‌های انجام گرفته ظرفیت پذیرش دانشجو در ۱۲ موسسه به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم به صفر رسید و این مراکز در صورت رعایت استانداردهای اعلام شده می‌توانند مجددا اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.