صفحه اصلی / دسته بندی نشده / ضرورت توسعه همکاری‌های علمی ایران و جمهوری چک
ضرورت توسعه همکاری‌های علمی ایران و جمهوری چک

در حاشیه اجلاس علم و فناوری ژاپن تاکید شد

ضرورت توسعه همکاری‌های علمی ایران و جمهوری چک

در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک در حاشیه اجلاس پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتوی ژاپن بر توسعه همکاری‌های همه‌جانبه علمی دو کشور تاکید شد.

دکتر غلامی در حاشیه اجلاس علم و فناوری ژاپن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سفارت کشورمان در توکیو، دکتر غلامی عصر روز یکشنبه، ۱۵ مهرماه در حاشیه اجلاس علم و فناوری در جامعه که در شهر کیوتوی ژاپن در حال برگزاری است، با دکتر “رابرت پلاگا” (Robert plaga)، وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک ملاقات کرد و ضمن معرفی ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دانشجویی، پژوهشی و فناوری، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد آمادگی ایران را برای توسعه همکاری همه‌جانبه علمی با جمهوری چک از جمله تبادل استاد دانشجو و دوره‌های مشترک دکتری و … اعلام کرد.

دکتر پلاگا، وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک هم آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها، سفر به ایران و انعقاد سند همکاری اعلام کرد.

در این دیدار زمینه‌هایی از جمله فیزیک، نانو تکنولوزی، بیو مدیسن، ژنتیک و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، زبان و ادبیات فارسی، هنرهای اسلامی و… مطرح شد.

دکتر غلامی همچنین امروز در ادامه نشست‌های پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتو در ژاپن در نشست تغییرات آب و هوایی به برخی مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله غبار ناشی از فعالیت‌های انسانی و کشاورزی، کاهش و تغییر زمان بارش‌ها، گرمای هوا و کاهش آب اشاره کرد.

وی در ادامه بر راه‌های مقابله با آنها از جمله همکاری علمی بین‌المللی در سطح منطقه‌ای و جهانی، تبادل تجارب در این زمینه، استفاده از راهکارهای دوستدار طبیعت از جمله مالچ پاشی با منشا غیر نفتی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در راس هیاتی در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه که امروز توسط شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در شهر کیوتو افتتاح شد، حضور یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.