صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / خدمت رسانی ۲۴ ساعته به زائران پاکستانی از سوی این کشور در مرز میرجاوه

خدمت رسانی ۲۴ ساعته به زائران پاکستانی از سوی این کشور در مرز میرجاوه

معاون استاندار بلوچستان پاکستان و رئیس هیات پاکستانی گفت: همکاران ما در گمرک پاکستان با افزایش تعداد کارکنان خود سرویس دهی به مسافران را از 12 ساعت به 24 ساعت تغییر داده اند که این امر سبب تسهیل در حرکت زائران می شود.

اربعین

به گزارش کسب و کار نیوز- محمد حافظ طاهر در نشست مشترک با معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پیشنهاد انتقال زائران از طریق ریلی بسیار مناسب است و به دنبال آن هستیم تا امسال تمهیدات لازم برای بهره برداری از این ظرفیت فراهم شود اما تصمیم با سالارهای کاروان های زائران است که از چه طریقی مسافران خود را منتقل کنند.

معاون استاندار بلوچستان پاکستان در ادامه با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای پذیرایی از زائران این کشور افزود: براساس تجربه سال گذشته تصمیم گرفتیم زائران اربعین را به صورت گروه های متناوب وارد مرز ایران کنیم‌.

‌حافظ طاهر بیان کرد: در کویته مکان های ویژه ای برای استراحت و اسکان موقت زائران در نظر گرفته شده است‌.

معاون استانداری بلوچستان پاکستان تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد مسافران در ایام اربعین سالن مسافربری با ظرفیت روزانه بیش از پنج هزار نفر برای تسهیل تردد زائران در مرز تفتان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین خواستار ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم ویژه مسئولان ایران و پاکستان شد و گفت: از طریق این خط ارتباطی می توان تعداد و ساعت حرکت زائران را اعلام کرد تا ساماندهی و اسکان دادن آنان با برنامه ریزی بهتری انجام شود.

نشست مشترک ۲ هیات ایران و پاکستان به منظور برنامه ریزی بهتر و منسجم تر در زمینه ورود زائران اربعین حسینی از پاکستان به ایران و حل مشکلات موجود در این زمینه روز شنبه در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد و طرفین توافقات انجام شده را در قالب تفاهم نامه ای به امضا رساندند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.