صفحه اصلی / سرخط خبرها / از لندن تا شانگهای شهرهایی که به زیر آب می‌روند
از لندن تا شانگهای شهرهایی که به زیر آب می‌روند

از لندن تا شانگهای شهرهایی که به زیر آب می‌روند

لندن، جاکارتا، شانگهای، هوستون و شماری دیگر از شهرهای جهان که در حال فرو رفتن به زیر آب هستند با گرمتر شدن زمین به طور فزاینده‌ای در برابر سیل و طوفان آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

 

 تهدید بالا آمدن سطح آب دریاها برای شهرها رو به افزایش است؛ زیرا برنامه‌ریزان شهری در فرآیند آماده سازی برای مقابله با این پدیده شکست خورده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، برخی از شهرهای بزرگ در حقیقت در حال نشست کردن و فرو رفتن به زیر آب هستند. به طور مثال در شانگهای سطح زمین به دلیل وزن ساختمان‌های موجود روی آن، تحت فشار قرار دارد و افزایش سطح دریاها ناشی از گرمای جهانی این وضعیت را وخیم می‌سازد.

در گزارش جدیدی که به موضوع علوم آب و هوایی پرداخته از شهرهایی نامبرده شده که به دلایل مختلفی در حال غرق شدن هستند. برای مثال بررسی‌ها حاکی از آن است که جاکارتا سالانه ۲۵ سانتی متر به دلیل استخراج آب‌های زیرزمینی در حال فرونشستن است، هوستون در حال غرق شدن است زیرا چاه‌های نفت آن در حال ازبین رفتن است، بانکوک به وزن آسمان‌خراش‌ها پایین رفتن است و لندن نیز به دلایل ژئولوژیکی در شرایط مشابه قرار گرفته است.

این هشدارها به دنبال آن مطرح شد که گروهی از محققان ارشد مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی در نشستی در کره‌جنوبی گردهم جمع می‌شوند تا مطالعه جامعی را نهایی ساخته و مشخص شود چگونه می‌توان از افزایش دمای یک و نیم درجه سانتیگراد زمین جلوگیری کرد.

همچنین از مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی درخواست شده تا پیامدهای چنین افزایشی را بررسی کرده و ارزیابی کنند می‌توان به چه پیشرفت‌هایی در زمینه محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای دست پیدا کرد.

دمای جهان نسبت به دوره پیش از صنعتی شدن تقریبا افزایش یک درجه سانتی‌گرادی داشته و در صورتی که این افزایش دما به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد برسد سطح دریاها ۴۰ سانتی‌متر بالاتر خواهد آمد.

به گزارش روزنامه گاردین، طبق توافق آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ میلادی، دولت‌ها متعهد شده‌اند تا از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی دمای جهان جلوگیری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.