صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / آرزوی سفیر ایران در سارایوو در روز انتخابات برای بوسنی
آرزوی سفیر ایران در سارایوو  در روز انتخابات برای بوسنی

آرزوی سفیر ایران در سارایوو در روز انتخابات برای بوسنی

همزمان با آغاز انتخابات سراسری در بوسنی و هرزگوین، سفیر کشورمان در پیامی توئیتری ابراز امیدواری کرد که این انتخابات موجب توسعه هرچه افزون‌تر بوسنی شود.

انتخابات در بوسنی

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز انتخابات سراسری بوسنی و هرزگوین آغاز شد. در این دوره از انتخابات سراسری بوسنی و هرزگوین سه عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ۴۲ عضو مجلس نمایندگان مجمع پارلمانی ، ۹۸ نماینده پارلمان فدراسیون، ۸۳ نماینده پارلمان جمهوری صربسکا و نمایندگان مجالس ده کانتون موجودیت فدراسیون با رای مستقیم مردم برای دوره ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.

محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین در پیام توئیتری با اشاره به برگزاری انتخابات در این کشور نوشته است:« در آستانه پانردهم مهر روز برگزاری انتخابات سراسری در بوسنی و هرزگوین آرزو می کنم که این انتخابات مهم با آرامش، مشارکت بالای عمومی و با احترام کامل به قانون برگزار شود و زمینه توسعه هر چه افزون‌تر کشور زیبای بوسنی هرزگوین را فراهم کند».

بر اساس اطلاعات کمیسیون انتخابات بوسنی و هرزگوین ، ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۷۶۷ نفر واجد شرایط می توانند در این انتخابات رای بدهند و برای کسب این میزان رای ۵۳ حزب سیاسی، ۳۶ ائتلاف و ۳۴ نامزد مستقل به رقابت می پردازند و در مجموع برای ۵۱۸ کرسی انتخابی ۷۴۹۷ نفر نامزد هستند.

این انتخابات هشتمین انتخابات عمومی در بوسنی و هرزگوین بعد از پایان در این کشور و  از زمان امضای توافق نامه صلح دیتون در سال ۱۹۹۵ میلادی است. تبلیغات انتخاباتی بطور رسمی از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور )یعنی یک ماه قبل از برگزاری انتخابات شروع شده و تا روز گذشته برقرار بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.