در این نشست صمیمانه محسن پورکیانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند همه مدیران و کارکنان شرکت در تمامی سطوح، با تشریح آنچه در دو سال گذشته در مسیر عبور از بحرانهای مختلف از جمله بحران نقدینگی، عدم توازن ضرایب خسارت به ویژه در قراردادهای ثالث و درمان واقع شده بود، توفیقات بیمه ایران در زمینه کنترل ریسک نقدینگی و تسویه با تمامی طرفهای قرارداد و اصلاح پورتفوی و قرار گرفتن پروژه ساختمان گلستان در مسیر تکامل را حاصل همت و عزم و همدلی و همکاری شایسته اعضای هیأت مدیره، مدیران ستادی و استانی و واحدهای اجرایی و یکایک کارکنان شریف شرکت بیمه ایران دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، مدیرعامل بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود که در قالب گفتمانی تعاملی و دوستانه صورت پذیرفت، با اشاره به اینکه قرار داشتن در شرایط سخت ما را متوجه و متمرکز بر تکاپو و تلاش مجدانه توام با ابتکار عمل برای یافتن راه حلهای کلیدی نمود، یادآورشد شرایطی که امروز در آن قرار داریم با تمامی اوصاف و مختصاتی که دارد، عیناً نتیجه عملکرد خود ماست بنابراین باید نقاط قوت را بیشتر کنیم و نقاط ضعف را بشناسیم و برای بهتر شدن، مسئولانه و بیمضایقه و با تمام وجود و توان خود صادقانه تلاش نمائیم.
رئیس هیأت مدیره بیمه ایران در ادامه با مروری بر شاخصهای عملکردی پنج ماهه شرکت، رشد ۲۰ درصدی در حقبیمهها، کاهش و کنترل خسارتها و کاهش کم نظیر بدهکاران که در خلال ۲۵ سال گذشته بیسابقه بوده و حدود ۲۷ % کاهش داشته است، همچنین رشد ۴۴ درصدی بیمههای زندگی را به عنوان نقاط قوت و شاخصهای عملکردی که شایسته تقدیر است اعلام کرد.
پورکیانی با اشاره به اولویتهای ۱+۵ که در همایش ابتدای سال در مشهد مقدس ابلاغ شده بود، تصریح کرد این تجربه ثابت کرد میبایست اهداف و سیاستهای بنیادین خود را به سادگی بیان کنیم و با تمام قوا برای تحقق آن گام برداریم، در این صورت حتماً با استعانت از الطاف خداوند و در سایه عزم و تلاش و همدلی توفیق نصیب همه خواهد شد؛ اینکه ما توانسته ایم در پنج ماه اول امسال نسبت خسارت به حق بیمه را در مقایسه با سال قبل از ۷۲ درصد به ۶۲ درصد کاهش دهیم، تجلی و ترجمان نتایج توجه به اولویتهای ۱+۵ است.
سایر موضوعات کلیدی که مورد اشاره و تأکید مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره قرار گرفت به محورهای ذیل اختصاص یافت:
ضرورت ادامه و استمرار تلاش برای تحقق کامل اولویتهای ۱+۵
تاکید بر شناخت و مراقبه مدیران فنی برای رعایت نقطه سر به سری
مدیرعامل بیمه ایران درخصوص سهم قابل توجه خسارات شخص ثالث جانی که بالغ بر کل خسارتهاری شرکت است، نتایج اقدامات ماههای گذشته برای کنترل این خسارتها که با مشارکت مدیریتهای اتومبیل، حقوقی و فنآوری اطلاعات و معاونتهای برنامه ریزی و نوآوری و فنی شرکت صورت پذیرفته است را امیدوار کننده دانست و تصریح کرد برای استانهایی که متوسط خسارت جانی آنها بالا بوده است اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که بدون ایجاد تأخیر در فرآیند امور، نظارتها و دقتها افزایش یابد.
پورکیانی در بخش پایانی سخنان خود به تبیین اهمیت سرمایه معنوی در سازمانها اشاره و تاکید کرد سرمایههای معنوی فراتر از سرمایههای مادی، نقطه اتکاء و امید هر سازمان و بنگاهی هستند و یکی از مصادیق سرمایههای معنوی، کارکنان و مدیرانی هستند که با تلاش خستگیناپذیر خود در خلال سالهای خوب خدمت، چهرههای شاخصی میشوند که البته این سرمایهها حتی وقتی در قلمرو و محدوده سازمان هم نباشند کماکان سرمایه سازمان تلقی میگردند و برای آن دغدغه دارند و نام آنها هر کجا باشند مؤید و بیانگر عزت و اقتدار سازمانی است که در آن رشد کردهاند.
رئیس هیأت مدیره بیمه ایران، محمد حیدری و غلامعلی جهانگیری را که هم اکنون در شرف ادامه خدمت در صنعت بیمه و در فضایی دیگر هستند را از مصادیق بارز این نوع از سرمایههای معنوی بیمه ایران ارزیابی کرد و افزود :این عزیزان قطعاً و اصالتاً متعلق به بیمه ایران هستند و ما ضمن قدردانی از این بزرگواران، توفیقات روزافزون را با نهایت عزت برایشان آرزو میکنیم.
در بخش پایانی این مراسم صمیمانه، متن لوحهای سپاس و تقدیر امضاء شده توسط مدیرعامل خطاب به محمد حیدری و غلامعلی جهانگیری، برای حضار قرائت شد و سپس هدایایی به این مناسبت توسط محسن پورکیانی و اعضای هیأت مدیره تقدیم حضور ایشان شد.