صفحه اصلی / اصناف / برندها / پاییز، فصلی پر سود برای سامسونگ
پاییز، فصلی پر سود برای سامسونگ

پاییز، فصلی پر سود برای سامسونگ

سامسونگ شاهد افزایش 18 درصدی سود در سه ماهه سوم سال جاری است. شاید بتوان این افزایش را ناشی از فروش تراشه های این شرکت دانست.

انتظار می رود که سامسونگ درآمد خود را اواخر همین هفته اعلام کند و تحلیلگران انتظار نتایج مثبت و پیشرفت های چشمگیر را در فروش محصولات دارند. به گزارش رویترز، این کسب و کار در حال حاضر با افزایش ۱۸ درصدی سود و افزایش درآمد ۳٫۷ درصدی در سه ماهه سوم مواجه است. با این حال، کسب و کار تلفن های هوشمند به طور کلی طی سه ماهه سوم متوالی با کاهش درآمد مواجه شده بودند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، در دوره ماه جولای تا سپتامبر، چرخه دو ساله تقاضای افزایش برای انواع تراشه ها را نشان می دهد و این روند تا پایان سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد. بر اساس نظرسنجی از ۱۵ تحلیلگر، انتظار می رود که سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۱۵٫۵ میلیارد دلار می رسد.

رقابتی شدن بازار
احتمالا بخش تلفن همراه تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت، اما دست کم عرضه گلکسی نوت۹ تاثیر مثبتی بر فروش گوشی های این سری داشته باشد. تحلیلگران اعتقاد دارند که تقاضا برای گوشی های هوشمند به علت بالغ شدن بازار و اشباع از دستگاه های مختلف به شدت در حال رقابتی شدن است. انتظار می رود رقبا نیز در کسب و کارهایی که در آن پانل های OLED وجود دارد، با افزایش فروش مواجه می شوند. اما پیش بینی می شود که رقبایی از چین و کره جنوبی نیز به زودی به این میدان رقابت خواهند پیوست.

پاییز، فصلی پر سود برای سامسونگ!

با توجه به اینکه در حال حاضر اکنون رقابت میان تولیدکنندگان بیشتر به فروش ناشی از تراشه و نمایشگرهای گوشی بر می گردد، انتظار می رود که سامسونگ برای سال ۲۰۱۹ برنامه های بیشتری برای کسب سود از طریق فروش نمایشگرهایش داشته باشد.

با اینکه هنوز آینده فروش این نمایشگرها نیز مشخص نیست و ممکن است در سال آینده نیز کاهش پیدا کند، اما پنل های OLED سامسونگ در حال حاضر فروش خوبی در بازار دارند و انتظار می رود با توجه به ورود رقبای چینی، این شرکت سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه کرده و استراتژی پیشروی را در این خصوص با خود همراه کند.

سال گذشته نیز سامسونگ در گزارش مالی خود برای سه ماهه سوم ۲۰۱۷ با سود و پیشرفت خوبی همراه بود، تنها کاهش ۱۸٫۹ درصدی درآمد بخش‌ های مشاغل شبکه و ارتباطات موبایلی نسبت به همان زمان در سال گذشته بود که سامسونگ، فروش بیشتر مدل ‌های میان رده و پایین رده را دلیل آن می‌ دانست.

همچنین مطالعه کنید:

ایران قطب تامین گاز منطقه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، جواد اوجی (چهارشنبه، ۲۷ تیر) در نشست هیئت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.