صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هیچ تغییر در استانداردهای انتقال دانشجو از خارج به داخل ایجاد نشده است
هیچ تغییر در استانداردهای انتقال دانشجو از خارج به داخل ایجاد نشده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

هیچ تغییر در استانداردهای انتقال دانشجو از خارج به داخل ایجاد نشده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی با بیان اینکه هیچ تغییری در استاندارهای انتقال دانشجو از خارج به داخل صورت نگرفته گفت: شرایط ارزیابی کیفی این افراد سخت گیرانه تر شده و چنانچه دانشجویی از آغاز سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در دانشگاه های خارجی آغاز کند تا پایان دوره باید تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهد.

ثبت نام

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در یکصد و هفتادمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: اختیارات لازم برای توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی به دانشگاهها داده شده و ضروری است تا با توسعه زیرساخت های لازم و توانمندسازی اعضای هیات علمی، در راستای ارتقای تعاملات بین المللی مطابق با نقشه آمایش بین الملل تلاش کنند.

دکتر لاریجانی گفت: سامانه Education Iran زیرساخت های خوبی را برای بین المللی سازی فراهم کرده و حدود ۳ هزار دانشجوی خارجی در کشور در حال تحصیل هستند که حدود ۶۰ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و این فرصتی طلایی است که بتوانیم فرهنگ کشورمان را خصوصا به کشورهای منطقه منتقل کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به انتقال دانشجو از خارج به داخل اشاره و خاطرنشان کرد: این کار از ابتدا در کشور صورت می گرفته و این افراد سابق بر این با گذراندن ۷۲ واحد و شرایط معدل و دانشگاه می توانستند به داخل کشور منتقل شوند.

وی افزود: متاسفانه اخیرا شایعات و بحث های زیادی درخصوص انتقال دانشجویان از خارج به داخل مطرح می شود. این در حالی است که هیچ تغییری در روند انتقال دانشجویان از خارج به داخل رخ نداده بلکه طبق روال قبل پرونده هایی که صلاحیت ورود به داخل کشور را دارند مورد ارزیابی قرار می گیرد و دستورالعمل این انتقال به هیچ وجه تغییر نکرده است، تنها با افزایش قیمت ارز، برای کاهش فشارهایی که بر روی خانواده این دانشجویان است ۷۲ واحد تبدیل به ۳۶ واحد شده و این پاسخ یک پاسخ منطقی به شرایطی است که در کشور ایجاد شده است.

دکتر لاریجانی گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجویی که در خارج کشور تحصیل می کنند برای دریافت ارز به ما مراجعه کرده اند، از این افراد ۳ هزار نفردر دانشگاههای نامعتبر تحصیل می کنند و نمی توانستند ارز بگیرند و تمامی روال های طی شده دقیقا مانند قبل است و هیچ تغییر روندی در انتقال از خارج به داخل صورت نگرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: متد ارزیابی دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت یکی از پیشرفته ترین متدها برای ارزیابی دانشگاهها است. تمامی نظام های رتبه بندی بررسی می شود و فصل مشترک این رتبه بندی ها را می پذیریم و هرسال این رتبه بندی ها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه چنانچه افراد از ابتدای سال ۲۰۱۹ برای تحصیل به خارج از کشور بروند، تا پایان دوره تحصیل نمی توانند به داخل منتقل شوند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ورود افراد به داخل با شرایط سخت گیرانه و از طریق مصاحبه و بررسی ویژه شرایط افراد صورت می گیرد.

دکتر لاریجانی به تلاش های دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای توسعه آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: سامانه های بومی متعددی برای توسعه مجازی آموزش طراحی شده که بعضا در کشور منحصر به فرد است و از دانشگاهها انتظار می رود از این نرم افزارها برای آموزش مجازی در دانشگاه استفاده کنند و اعضای هیات علمی خود را توانمند کنند.

وی از تحولات رخ داده در سنجش آموزش پزشکی سخن گفت و بیان کرد: الکترونیکی شدن آزمون ها و برگزاری آزمون های صلاحیت بالینی به خوبی با کمک دانشگاهها انجام شد و انتظار می رود دانشگاههاو مناطق آمایشی در این زمینه همکاری بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تمام دانشگاهها و بیمارستان های آموزشی اعتباربخشی شده اند، تاکید کرد: در اعتباربخشی به دنبال رقابت دانشگاهها با هم نیستیم بلکه هدف این است نیازهای اساسی آموزش در دانشگاهها بررسی شود و دانشگاهها به سمت ارتقای استانداردها حرکت کنند.

دکتر لاریجانی بر لزوم برنامه ریزی برای ماندگاری اعضای هیات علمی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: لازم است به زیرساخت های آموزشی در دانشگاهها توجه بیشتری شود و حمایت ویژه ای توسط مسئولین دانشگاهها از این حوزه صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آمورزشی وزارت بهداشت، وی بر لزوم اطلاع رسانی مناسب درخصوص تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به اعضای هیات علمی تاکید کرد و گفت: مطالعه ای درخصوص میزان آگاهی اعضای هیات علمی از این بسته ها انجام شده، بخش عمده ای از اعضای هیات علمی از این بسته ها آگاهی دارند و لازم است در دانشگاهها اطلاع رسانی مناسب تری از طرق مختلف صورت پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.