چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / همکاری‌ علمی دانشگاه‌ سمنان با دانشگاه بوداپست مجارستان گسترش می‌یابد
همکاری‌ علمی دانشگاه‌ سمنان با دانشگاه بوداپست مجارستان گسترش می‌یابد

رییس دانشگاه خبر داد

همکاری‌ علمی دانشگاه‌ سمنان با دانشگاه بوداپست مجارستان گسترش می‌یابد

رئیس دانشگاه سمنان گفت: در سفر اخیر به کشور مجارستان، مقرر شد در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه بوداپست، همکاری‌های علمی و پژوهشی دو دانشگاه گسترش یابد.

دانشگاه سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مسعود نصیری زرندی با بیان اینکه دانشگاه‌های مجارستان خواستار همکاری علمی با دانشگاه سمنان هستند، اظهار کرد: موضوعات همکاری‌های طرفین این تفاهم‌نامه در حال آماده‌سازی است که پس از اتمام کار امضا و مبادله خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نمایندگان کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان در سفر به کشور مجارستان به بررسی همکاری‌های دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه‌های عضو کارگروه و دانشگاه‌های مجارستان پرداختند.

رئیس دانشگاه سمنان نیز که به عنوان یکی از نمایندگان این کارگروه ملی به کشور مجارستان سفر کرده است، گفت: در این سفر که در حاشیه برگزاری کنفرانس رؤسای دانشگاه‌های مجارستان و گروه دانشگاه‌های برزیلی با عنوان دانشگاه‌های جهانی در قرن ۲۱ انجام شد، گروه ایرانی نشست‌های مختلفی با رؤسای دانشگاه‌های بوداپست، دانشگاه سگد مجارستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست و رئیس اتحادیه دانشگاه‌های کشور مجارستان داشتند.

وی افزود: در دیدار نمایندگان کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان با مسئولان دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست هیأت ایرانی شامل رؤسای دانشگاه‌های یزد، سمنان و علوم پزشکی شیراز درخصوص همکاری‌های آتی کارگروه با این دانشگاه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و رؤسای دانشگاه‌های سمنان و شیراز از توانمندی‌های علمی و اولویت‌های پژوهشی دانشگاه‌های خود گفتند.

نصیری به محورهای این نشست اشاره کرد و افزود: هیات ایرانی در نشست مذکور به اولویت‌هایی همچون مدیریت آب، انرژی پاک، شهر هوشمند، فناوری‌های نوین در مهندسی شیمی و پزشکی اشاره کردند که رئیس دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست با استقبال از هیات ایرانی برای همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: در پایان این دیدار پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست و دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه سمنان مطرح و مورد استقبال طرفین واقع شد.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست دیگر برنامه این گروه بود که در این جلسه با قدردانی اعضای هیأت از تلاش‌ها و حمایت‌های ارزنده سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در جهت گسترش و تقویت مناسبات علمی میان دو کشور، اقدامات و مذاکرات انجام شده جمع‌بندی شده و برنامه‌های آتی کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

وی افزود: در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران بر همکاری سفارت ایران در بوداپست و تقویت و تسهیل تبادلات علمی دو کشور تاکید کرد و پیگیری‌های لازم را برای اجرایی شدن توافقات اخیر خواستار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.