صفحه اصلی / سرخط خبرها / حمایت از جذب سرمایه‌های خارجی در بخش معدن
حمایت از جذب سرمایه‌های خارجی در بخش معدن

رییس خانه معدن:

حمایت از جذب سرمایه‌های خارجی در بخش معدن

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه دهه آینده در کشور دهه معدن است،‌گفت: در صورت حمایت از سرمایه‌های خارجی در بخش معدن و همچنین کاهش ریسک می‌توان سرمایه ملی را افزایش داد.

محمدرضا بهرامن در ادامه با بیان این نکته گفت: ذخایر معدنی در دنیا رو به پایان است و به همین دلیل تقاضا برای مواد معدنی در جهان افزایش یافته‌ و این تقاضا خصوصا در موادی مثل مس ،‌ سرب و روی و آلومینیوم بیش از سایر مواد معدنی است بنابراین با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی در این حوزه می‌توان دهه آینده را به معنای حقیقی به دهه پیشرفت معادن برای کشور تبدیل کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، وی افزود: ایران در بخش معدن هم از نظر برداشت و هم از نظر ساختار زمین‌شناسی جوان است و می توان در دهه‌های آینده با بهره مندی از پتانسیل های موجود در معدن سرمایه زیادی برای توسعه کشور جذب کرد.

به گفته او مواد معدنی موجود در کشور ظرفیت این را دارد که حتی از کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی سرمایه جذب کند.

بهرامن همچنین سرمایه‌گذاری در بخش معدن را از نقاط مثبت جذب سرمایه دانست و افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن می‌تواند به راحتی با تامین امنیت در کشور ما صورت گیرد و بسیار سودده خواهد بود. بنابراین در صورت حمایت از سرمایه‌های خارجی در این بخش و همچنین کاهش ریسک می‌توان سرمایه ملی را به راحتی افزایش داد.

وی در همین مورد اضافه کرد: بیان این نکته ضروری است که فعالیت‌های معدنی بدون نگاه‌های زیست محیطی امکان پذیر نیست و اگرچه در این زمینه پیش از این سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفته اما نگاه جدید در معدن این است که بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی هیچ اقدامی در این رابطه انجام نگیرد و خانه معدن پرچمدار این اقدام خواهد بود.

کاداستر از افتخارات معدن کشور است

رئیس خانه معدن در ادامه با اشاره به کاهش رانت بعد از استفاده از سیستم کاداستر در بخش معدن تاکید کرد: سیستم کاداستر یکی از افتخارات معدن کشور بوده است.

او در همین مورد توضیح داد: شناسنامه‌دار کردن معدن کار ساده‌ای نبود، با این حال این مساله یکی از درخواست‌های مهم فعالان بخش معدن بود که با اجرای این سیستم انجام پذیرفت.

بهرامن در توضیح این سیستم اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از معادن را در کشور می‌توان با نگاه و تعریف کاداستر تعریف کرد و این سیستم می‌تواند تا حد زیادی جلوی رانت و سواستفاده از اطلاعات و فرصت‌ها را بگیرد.

وی همچنین استفاده از این سیستم در واگذاری ۲۰۰ محدوده امیدبخش معدنی را اتفاق مثبتی دانست و گفت: اینکه در اختصاص ۲۰۰ محدوده امیدبخش معدنی هم از این سیستم استفاده شد نشان می‌دهد که در این طرح نیز رانت و استفاده از اطلاعات و فرصت‌ها به حداقل رسیده و امنیت این واگذاری‌ها توسط این سیستم تامین شده است.

بهرامن در همین مورد تصریح کرد: سیستم کاداستر تداخل را قطعا نشان خواهد داد و اگر دو محدوده از نظر مختصات روی هم سوار شوند با استفاده از این سیستم می‌توان مرتفع کرد. بنابراین باید به بخش اکتشافات برای اجرایی کردن این سیستم تبریک گفت.

به گفته وی، با حمایت از سرمایه‌گذاران و تکیه بر سیستم‌هایی مثل کاداستر می‌توان اکتشافات واقعی ایجاد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.