صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / افت هیجانی شاخص بورس
افت هیجانی شاخص بورس

افت هیجانی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۱۴۷۵ واحد افت کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۶میلیارد و ۱۰۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزش یک هزار و ۸۶۸میلیارد تومان در ۳۲۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴۷۵واحدی در ارتفاع ۱۸۴هزار و ۸۴واحد قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی پارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت اصفهان و توسعه معادن و فلزات با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۳۰واحد، کل (هموزن) ۵۱۷واحد، قیمت (هموزن) ۳۵۶واحد، آزاد شناور ۱۹۰۲واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب ۹۵۵و ۳۵۶۲واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد ۶۷۲میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۸میلیارد تومان در ۱۴۸هزار نوبت، آیفکس ۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱۰۹واحد قرار گرفت.

گفتنی است افت ۱۴۷۵ واحدی شاخص بورس در حالی در پایان معاملات اولین روز معاملاتی این هفته رقم خورده است که در دو ساعت ابتدایی معاملات امروز، شاخص بورس با رشد بیش از چهار هزار واحدی روبرو شد اما پس از آن با انتشار برخی شایعات از جو مثبت بازار کاسته شد و عرضه‌های سنگین در نمادهای بزرگ بازار سهام اتفاق افتاد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.