صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / جمعیت دلالان امروز هم بیشتر شد
جمعیت دلالان امروز هم بیشتر شد

جمعیت دلالان امروز هم بیشتر شد

بعد از کاهش نرخ ارز، در بسیاری از بازارهای شهرهای مختلف، امروز قیمت با اندکی افزایش مواجه شده و صرافی‌ها احتیاط بیشتری در معاملات به خرج می‌دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بعد از کاهش نرخ ارز، در بسیاری از بازارهای شهرهای مختلف، امروز قیمت با اندکی افزایش مواجه شده و صرافی‌ها احتیاط بیشتری در معاملات به خرج می‌دهند.

فعالیت بازار ارز این روز هم با هیاهوی دلالان و جنب و جوش حضور مردمی همراه بود که یا برای اطلاع از آخرین وضعیت معاملات ارزی به فردوسی آمده بودند یا اینکه می خواستند دلارهای خریداری شده خود را به بفروشند.

البته شرایط بازار امروز نسبت به دو روز گذشته روند افزایشی را طی کرده بود و قیمت به کانال ۱۴ هزار تومانی به ازای هر دلار وارد شده بود به نحوی که قیمت در برخی صرافی ها برای خرید بین ۱۴۲۰۰ تومان تا ۱۴۴۰۰ تومان و برای فروش آن هم به سرفصل های مشخص بانک مرکزی بین ۱۴۵۰۰ تا ۱۴۷۰۰ تومان تا حول و حوش ساعت ۱۳:۳۰ امروز رسیده بود.

گزارش های میدانی  از وضعیت بازار ارز نشان می دهد که هنوز هم دلالان به شدت در این بازار فعال بوده و تلاش می کنند نرخ سازی کنند اما برخی از صرافی ها نیز بر اساس سیاست های بانک مرکزی، نرخ متعادلی را اعلام می نمایند.

البته در این میان برخی مدعی هستند که نمایندگان بانک مرکزی از صبح امروز در برخی صرافی ها حضور یافته و ارزهای در دست مردم را به بالاترین نرخ ممکن خریداری می نمایند به نحوی که قیمت یورو برای خرید از مردم در برخی صرافی ها نرخ ۱۵ هزار تومانی را هم به ثبت رسانده اما صرافی هایی که مدعی حضور نمایندگان بانک مرکزی هستند، قیمت را بین ۱۶۷۰۰ تا ۱۶۸۵۰ تومان نیز اعلام می کنند.

در این میان برخی صرافی ها نیز نرخ های پایین تری را برای معاملات ارزی بر روی تابلوی خود به ثبت رسانده اند که تعداد آنها خیلی بالا نیست. به نحوی که برخی دلار را برای خرید ۱۳ هزار تومان و برای فروش ۱۳۱۳۰ تومان نرخ گذاری کرده اند.

برعکس برخی دیگر که ارز از مردم نمی خرند اما بر اساس جدول اعلامی بانک مرکزی به مردم می فروشند.

صرافان می گویند سفر امروز عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به روسیه می تواند پالس مثبتی را به بازار ارز برای حرکت به سمت نرخ منطقی ارائه دهد.

همچنین مطالعه کنید:

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.