صفحه اصلی / سرخط خبرها / ساکنان حریم رودخانه‌ها در گیلان به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کنند
ساکنان حریم رودخانه‌ها در گیلان به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کنند

ساکنان حریم رودخانه‌ها در گیلان به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بارش شدید باران در روزهای آینده و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها گفت:‌ ساکنان حریم رودخانه‌ها در گیلان باید به هشدارها بیشتر توجه کنند.

کاظم لطفی اظهار داشت:‌ با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان از تمامی شهروندان،‌ مسافران و به‌ویژه ساکنان حریم رودخانه‌ها تقاضا داریم ضمن توجه به هشدارها از ورود به محدوده و تأسیسات آبی استان خودداری کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در نقاط مختلف گیلان از شهروندان،‌ مسافران و ساکنان حریم رودخانه‌ها انتظار داریم از ورود به رودخانه‌ها، کانال‌ها، و تأسیسات آبی استان خودداری کنند.
لطفی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان دور از ذهن نیست گفت:‌ اخطاریه‌های صادره از تشدید بارش باران در روزهای جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ مهر در گیلان حکایت دارد بنابراین جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از عموم مردم تقاضا داریم به هشدارها بیشتر توجه کنند.
وی رعایت نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم را از سوی کشاورزان گیلانی نیز ضروری خواند و افزود:‌ حریم رودخانه‌ها و کانال‌های آبرسانی در زمان وقوع سیلاب شرایط بسیار خطرناکی پیدا می‌کنند به‌همین خاطر کشاورزان و مردم محلی باید با احتیاط بیشتری در محل‌های مورد نظر تردد کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به خسارات سیل اخیر در شهرستان تالش اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در سیل اخیر غرب گیلان به‌ویژه در شهرستان تالش، این شرکت با تمام توان و ظرفیت خود برای کمک به مردم و آسیب دیدگان حادثه وارد شد و جهت کمک به آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد.
لطفی با تأکید بر اینکه سیلاب اخیر در تالش به تأسیسات آب منطقه‌ای خسارت‌های زیادی وارد کرد ‌بیان کرد:‌ این حادثه در ۱۱ رودخانه شهرستان تالش به طول تقریبی ۱۸۰ کیلومتر باعث تخریب ۳۲ بازه در رودخانه‌ها شده که برای بازسازی آن به ۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی به تفاهم‌نامه دو وزارتخانه نیرو و صنعت،‌ معدن و تجارت و مفاد آن اشاره کرد و ابراز داشت:‌ طبق این قرارداد منعقد شده بین دو وزارتخانه مربوطه،‌ مجوز لازم برای استفاده از مصالح مازاد داخل رودخانه‌ها در مناطق مختلف کشور برای استفاده از آن در طرح‌های عمرانی وزارت نیرو صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اقدامات این شرکت در شهرستان تالش را برشمرد و گفت‌:‌ ۳۵ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها در شهرستان تالش نیازمند بازسازی و انجام عملیات لایروبی هستند که در حال حاضر این کار توسط ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در حال انجام است.
لطفی با تأکید بر اینکه ماشین‌آلات ذکر شده تا پایان عملیات ساماندهی رودخانه‌ها در شهرستان تالش حضور دارند افزود:‌ در سیلاب اخیر تمامی سر دهنه‌های رودخانه‌های تالش تخریب شده که برای بازسازی این سردهنه‌ها برای فصل زراعی جدید به حدود ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.