صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / «زیرساخت‌های مالی» لازمه تبادل محصولات فناورانه ایران و کنیا
«زیرساخت‌های مالی» لازمه تبادل محصولات فناورانه ایران و کنیا

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در کنیا تاکید کرد

«زیرساخت‌های مالی» لازمه تبادل محصولات فناورانه ایران و کنیا

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در سفر به کنیا بر ضرورت ایجاد خط اعتباری بانکی و فراهم شدن زمینه تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دو کشور به منظور تبادل محصولات و خدمات فناورانه ایران و کنیا تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دور دوم سفر خود به شرق آفریقا در نایروبی طی دیدار با رییس سازمان سرمایه‌گذاری کنیا، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه مساعد تبادل و صادرات محصولات و خدمات فناورانه میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو کشور اظهار کرد: باید زمینه‌ها و محیط مساعد همکاری و تعامل میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو طرف برای تبادل محصولات، خدمات، دانش، فناوری‌ها و تجربیات فراهم شود و برای تسهیل صادرات ایجاد یک خط اعتباری بانکی مشترک، حائز اهمیت است.

ستاری، با اشاره به لزوم وجود پشتیبان برای همکاری‌های علمی و تجاری بین دو کشور گفت: شرکتها باید برای انجام تبادلات فناورانه از تامین مالی و تبادلات پولی و بانکی، آسوده‌خاطر باشند و در این راستا باید سیاست‌ها و خط مشی‌های دو طرف برای فراهم‌سازی زمینه تعامل شفاف‌سازی شود.

ایکیارا موسوس، رییس سازمان سرمایهگذاری کنیا در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وجود زمینههای همکاری میان دو کشور گفت: ما برای انجام پروژههای علمی در زمینههای ICT، دارویی، خدماتی ، پزشکی و … آمادگی لازم را داریم.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کنیا بر عدم استفاده از مواد شیمیایی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: استفاده از فناوری‌های پاک مورد توجه این کشور است.

در این دیدار همچنین ضمن ارائه هیئت فناورانه ایرانی در کنیا برای توسعه صادرات محصولات علمی و فناورانه، گزارشی از فعالیت شرکتهای دانشبنیان و محصولات فناورانه ایرانی به رییسسازمان سرمایهگذاری کنیا ارائه شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به کشورهای اتحادیه آفریقا، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور در حوزه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناورانه از روز سهشنبه ۱۰ مهر ماه سال جاری، با همراهی نمایندگان نهادهای مالی و بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان کشورمان آغاز شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.