صفحه اصلی / سرخط خبرها / دما تا ۱۵ درجه در شمال کشور کاهش می‌یابد
دما تا ۱۵ درجه در شمال کشور کاهش می‌یابد

دما تا ۱۵ درجه در شمال کشور کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال شرق طی فردا (۱۳ مهرماه) گفت: پیش بینی می‌شود وجود رطوبت و کاهش دما باعث مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب کشور شود.

احد وظیفه به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا طی دو روز آینده پرداخت و اظهار کرد: فردا ( ۱۳ مهر) با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر و عبور موجی از نوار شمالی کشور، بارش قابل ملاحظه باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ خواهد بود و در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، استان اردبیل و با شدت کمتر در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و شمال استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در اواخر وقت در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان کرمان رخ می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: پس فردا (۱۴ مهر) این سامانه علاوه بر این مناطق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب ، مرکز کشور و استان کرمان را نیز در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: شدت بارش در روزهای جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ مهرماه) در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل و روز شنبه علاوه براین مناطق در شمال شرق نیز مشاهده می‌شود که باعث آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد. این سامانه طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۳ تا ۱۵ مهرماه) سبب کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل شمالی، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای شنبه و یکشنبه در شمال و شمال شرق خواهد شد.

وظیفه ادامه داد: پیش بینی می‌شود وجود رطوبت و کاهش دما باعث مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب شود. در نواحی مرکزی کشور نیز طی این مدت کاهش دما با میزان کمتر رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه همچنین روزهای جمعه تا یکشنبه در ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: شنبه (۱۴ مهرماه) وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب شرق کشور خواهد بود که در شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گرد و خاک می شود و دریای خزر بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی تهران پرداخت و اظهارکرد: آسمان پایتخت در روز جمعه (۱۳ مهرماه) کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه است و دما بین ۱۹ تا ۳۱ درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین شنبه (۱۴ مهرماه) آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و کاهش دماست و دما بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.