صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / نرخ خرید دلار در بانک ها به ۹۹۵۰ تومان رسید
نرخ خرید دلار در بانک ها به ۹۹۵۰ تومان رسید

نرخ خرید دلار در بانک ها به ۹۹۵۰ تومان رسید

نرخ خرید هر دلار آمریکا در بانک های مجاز به عملیات ارزی ظهر امروز (چهارشنبه) به حدود 9950 تومان و هر یورو به 11 هزار و 500 تومان رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نرخ خرید دلار در بانک ها به ۹۹۵۰ تومان رسید
در شرایطی که به دلیل کاهش شدید نرخ ارزهای عمده در بازار آزاد بیشتر صرافی ها از خرید ارز مردم خودداری می کنند، بانک مرکزی دیروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که همه بانک های مجاز به انجام عملیات ارزی آماده خرید ارز از مردم هستند.
با توجه به اینکه بانک مرکزی در گذشته به بانک ها اجازه داده براساس نرخ بازار آزاد نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند، نرخ ها در شبکه بانکی از ابتدای صبح امروز حرکت نزولی داشته به شکلی که از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در ساعات آغازین معاملات اکنون به ۹ هزار و ۹۵۰ تومان بابت هر دلار رسیده است.
هر یورو نیز حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی بانک ها خریداری می شود.
البته به دلیل نوسان در بازار، نرخ ها به صورت مقطعی تعیین می شود به شکلی که نرخ هر دلار برای دقایقی در بانک ها به قیمت ۹۵۰۰ تومان رسید اما سپس به محدوده ۹۹۵۰ تومان بازگشت.
در کنار آغاز موج ریزش نرخ ها در بازار که از دو روز پیش آغاز شده، امروز قضات دیوان لاهه شکایت ایران از آمریکا بابت اعمال مجدد تحریم ها علیه کشورمان را وارد دانستند و به لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا علیه ایران رای دادند که همین امر اثر روانی خود را بر بازار ارز نیز گذاشته و به کاهش قیمت ها کمک کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.