صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / صلواتی: توانایی کسب مدال در المپیک را دارم اما قول نمی دهم/ سلاح‌های ما اغلب قدیمی‌اند
صلواتی: توانایی کسب مدال در المپیک را دارم اما قول نمی دهم/ سلاح‌های ما اغلب قدیمی‌اند

تیرانداز جوان اعزامی به المپیک آرژانتین

صلواتی: توانایی کسب مدال در المپیک را دارم اما قول نمی دهم/ سلاح‌های ما اغلب قدیمی‌اند

ملی پوش جوان تپانچه ایران می‌گوید که توانایی کسب مدال المپیک آرژانتین را دارد اما نمی تواند قولی بدهد.

عرفان صلواتی تیراندازی

عرفان صلواتی در مورد میزان آمادگی خود برای حضور در المپیک جوانان آرژانتین، اظهار کرد: آن طور که تمریناتمان نشان می دهد از سطح آمادگی بالایی نسبت به رقبایمان برخورداریم. این موضوع را در مسابقات قبل ثابت کرده‌ایم و قرار است در المپیک بازهم این موضوع را ثابت کنیم. ما می توانیم بهترین نتایج را داشته باشیم به این شرط که برای هدفمان نه تنها خودمان تلاش کنیم بلکه بقیه نیز به ما کمک کنند. اگر هر فردی به نحو خودش به ما کمک کند سبب می شود بهترین نتیجه را داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که منظورش از کمک چه کسانی هستند افزود: فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید بتوانند از ما حمایت کنند و بیشتر برای ما وقت بگذارند. آن‌ها باید امکانات بیشتری را به جوانان، نوجوانان و کسانی که جای پیشرفت دارند اختصاص دهند.

دارنده مدال نقره سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا گفت: امکاناتی که ما در اختیار داریم معمولا یا قدیمی‌اند و یا به روز نیستند. نمیتوانیم بگوییم به چه امکاناتی نیاز داریم هرچه امکانات بیشتری در اختیار داشته باشیم نتیجه بهتری می‌گیریم. سلاحی که اکنون در اختیار دارم با هزینه شخصی خودم خریدم. قاعدتا نباید اینگونه باشد اما همین امسال با هزینه شخصی خودم تقریبا ۲۰ میلیون خریدم. کم پیش می‌آید امکاناتی که اکثر ملی‌پوشان در اختیار دارند جدید باشد. من دو تا سلاح دارم که از فدراسیون و برای رشته خفیف است. سلاح‌هایی است که زیاد استفاده شده و امکانات آن به نحوی نیست که بتوان با آن خوب کار کرد. اما به خاطر ممنوعیت واردات نمی توانیم خودمان وارد کنیم یا سفارش دهیم برای ما بیاورند.

صلواتی در پاسخ به این سوال که آیا شده تاکنون در مسابقه‌ای به دلیل خرابی سلاح از نتیجه جا بمانی گفت: بلی سال گذشته در مسابقات زول آلمان بود که به دلیل ماشه سلاحم از مسابقه حذف شدم.

او در مورد قول کسب مدال در المپیک آرژانتین گفت: تیراندازی رشته‌ای است که نمی‌توان واقعا آینده آن را پیش بینی کرد و یا هدفی برای آن گذاشت. من میتوانم مدال بگیرم ولی نمی‌توانم قولی بدهم. توانایی اش هست اما تیراندازی رشته‌ای نیست که از قبل مشخص باشد. هر اتفاقی می تواند بیافتد.

وی در مورد نتایج مسابقات قهرمانی جهان کره هم گفت: من در کره اصلا نتوانستم آن چیزی که باید را نشان دهم. دلایل زیادی داشت که استرس یکی از آن‌ها بود. استرس از اینکه آیا من به این مسابقات اعزام می‌شوم یا نه. من تا یک هفته قبل از مسابقه نمی دانستم که به این مسابقه می روم. اعزامم ۵۰ – ۵۰ بود تا اینکه هفته آخر رفتنم قطعی شد. این استرس بزرگی برای من بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، بازی های المپیک جوانان از ۱۰ تا۲۰  مهرماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود. تیراندازی ایران در این بازی‌ها دو نماینده در تفنگ و تپانچه دارد. عرفان صلواتی با کسب مدال نقره  تپانچه بادی مسابقات سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا و امیر سیاوش ذوالفقاریان با کسب عنوان پنجمی تفنگ بادی این مسابقات توانستند سهمیه المپیک جوانان را کسب کنند. این دو جوان توانسته‌اند برای اولین بار در تاریخ تیراندازی به طور مستقیم سهمیه المپیک کسب کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.