چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / سیستان و بلوچستان یکی از ۳ استان برتر برای شرکت در مسابقات جهانی است
سیستان و بلوچستان یکی از ۳ استان برتر برای شرکت در مسابقات جهانی است

سرمربی تیم ملی ووشو ایران:

سیستان و بلوچستان یکی از ۳ استان برتر برای شرکت در مسابقات جهانی است

زاهدان-سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: سیستان و بلوچستان یکی از سه استان برتر برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی است.

حسین اوجاقی اظهار داشت: ایران در المپیک آسیا جاکارتا بیشترین مدال شامل ۲ طلا ۴ نقره را بعد از کشتی به خود اختصاص داده است و از نظر مرغوبیت مدال در رده دوم مدال آوران رشته های ورزشی کشور قرار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، حسین اوجاقی افزود: رشته ووشو به عنوان رشته جوانی بوده و حدود ۱۴ سال است که به صورت مستقل به عنوان فدراسیون شناخته می‌شود و تاکنون از نظر کمیت رشد بسیاری داشته است.
وی بیان کرد: وضعیت ووشو در سیستان و بلوچستان به نسبت یک دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته و در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال طلا شده است، همچنین این استان بر اساس معیارهای چندگانه ارزیابی شده توسط فدراسیون از قبیل مدال آوری ، سخت افزاری و برگزاری دوره های آموزشی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
وی با اشاره بر اینکه سیستان و بلوچستان از لحاظ سخت افزاری دارای پتانسیل بالقوه ای است، تصریح کرد: در آمایش سرزمینی انجام گرفته سیستان و بلوچستان یکی از سه استان برتر برای شرکت در مسابقات آسیای و جهانی است.
وی با بیان اینکه فدراسیون ووشو از نظر مالی و سخت افزاری محدود است، گفت: برگزاری مسابقات ووشو آسیایی در سیستان و بلوچستان و حضور مربیان در استان با هدف ارتقاء سطح فنی ووشو کاران از جمله حمایت های فدراسیون در این استان است.
اوجاقی در خصوص حضورش در مسابقات جهانی فوتبال در کنار کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، خاطرنشان کرد: کارلوس کی روش معتقد بود تیم ملی فوتبال ایران در زمینه تکنیک و تاکتیک از رقبا عقب تر است و با توجه به اینکه فوتبال مختصات خاص خودش را داشت اما کی‌روش به این دلیل که دنبال یک سری فاکتورهایی‌ بود که در بین بچه‌های فوتبال تقویت شود و بخشی از اهدافش با تمرینات رزمی محقق میشد که از جمله این اهداف ایجاد روحیه جنگندگی، سرعت تصمیم‌گیری،‌ تمرکز و اعتمادبه نفس است و این مسئله به منظور رزمی کار شدن بازیکنان تیم ملی نبوده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.