صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / رویدادها / سومین فن‌بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی

سومین فن‌بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی همزمان با جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فن بازار تخصصی این حوزه را برگزار می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش، فناوری و نوآوری، بزرگ‌ترین ثروت کشورها در دنیای امروز محسوب می‌شوند. پاسخ به تقاضای فناوری و پویا کردن محققین در شرکت‌ها و دانشگاه‌ها در گرو ارتباط تنگاتنگ فناوران، این مراکز و صاحبان سرمایه است.
از این رو اغراق نیست که بگوییم اهمیت بازار فناوری در حد خود فناوری است. تولد فن‌بازارها به بیش از دو دهه قبل (اواخر دهه ۷۰ میلادی) و کشورهای شرق آسیا برمی‌گردد.
کشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که خود تولیدکننده فناوری نبودند و بیشتر از استراتژی انتقال فناوری استفاده می‌کردند، برای سامان‌دهی جریان انتقال فناوری در کشورشان، اقدام به ایجاد ساختارهایی کردند که بعدها به‌نام Techmarket یا Technomart معروف شد.
در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند. درضمن به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری می‌پردازند.
انتخاب و ارزیابی فناوری‌های پیشتاز عرصه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، آماده‌سازی طرح‌ها برای ارائه به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند، ارائه پیشنهاد‌ها عملیاتی به منظور رفع هرگونه نقایص موجود در طرح‌ها و شکل اولیه معاملات و تهیه قراردادهای لازم برای حمایت حداکثری از شرکت‌های فناور این حوزه نوین دانش و فناوری از اهداف مدیریت بخش فناوری، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی است.
تقویت و تسهیل تبادل فناوری، بهره‌گیری از فنون تجاری‌سازی انتقال و انتشار و همچنین فناوری با تاکید بر فناوری‌های پیشرفته علوم سلولی از دیگر اهداف برگزاری این فن‌بازار است.
در همین راستا، سومین فن‌بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با سومین جشنواره ملی آن با هدف ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و به پیش راندن دستاوردهای تحقیقاتی این حوزه نوین و تأثیرگذار بخش سلامت توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.
رویکرد اصلی این فن‌بازار تمرکز بر تقاضای فناوری و دریافت پیشنهاد‌ها سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و حتی خود ستاد در تمامی حوزه‌ها و جوانب منتخب سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.
فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۷ از ساعت ۹ صبح در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن کنفرانس شماره ۲) برگزار می‌گردد. که فناورانی که قادر به تهیه نمونه اولیه‌ای از محصولشان شده‌اند، می‌توانند محصولشان را در سایت http://stemcellfestival.com/Default.aspx?PN=204# ثبت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.