به گزارش کسب و کار نیوز، بازوی سوم تولید و تامین مسکن از سوی دولت با جامعه هدف اقشار میانی توسط شرکت عمران شهرهای جدید از روز ۲۶ شهریورماه رسما آغاز به کار کرد. شهرهای جدید صدرا، بهارستان، فولادشهر، مجلسی، اندیشه، پرند، هشتگرد، گلبهار، امیرکبیر و عالیشهر، مکانهایی است که این واحدهای مسکونی در آن جانمایی میشود و در روزهای گذشته کلنگ ۳۴۰۰ واحد از این طرح در شهر جدید پرند، زمین خورد.
در فاز اول طرح مذکور قرار است ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود و دهه فجر عملیات ۵۰ هزار واحد آغاز خواهد شد. سیاستگذار این برنامه با تجربهآموزی از طرح فرسایشی مسکن مهر، دو نقطه ضعف آن یعنی تامین مالی و تقاضای بازار را برطرف کرده است.
طراحی مبتنی بر شرایط بازار و تقاضا، هوشمندسازی و برنامه مدون فروش، سه ویژگی طرح مذکور تلقی میشود. همچنین با توجه به اینکه طی ۱۱ سال اخیر عرضه مسکن در شهرهای جدید، متمرکز بر مسکن مهر بوده، حالا قرار است از طریق این طرح با استقرار طبقه متوسط، تنوع اجتماعی در شهرهای جدید ایجاد شود.
حبیبالله طاهرخانی ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ـ سه ویژگی برنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی را در قالب نامهای به مدیران ۱۰ شهر مذکور اعلام کرد. در این نامه آمده است: با توجه به اهمیت پروژه ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید (طرح ۵۰ هزار واحدی با تاکید مقام عالی وزارت) و لزوم تسریع در برنامهریزی، آغاز، هدایت و اتمام عملیات اجرایی در موعد مقرر مقتضی است دستور فرمایید: در طراحی پروژههای مسکونی مقتضیات؛ شرایط بازار و تقاضای مردم به طور جد مطمح نظر باشد و در عین حال مجموعههای مسکونی در شأن مردم شریف کشورمان و با رعایت دقیق کلیه استانداردهای فنی وفق ضوابط و مقررات شهرسازی باشد.
وی در ادامه نوشته است: عناصر و مولفههای هوشمندسازی به ویژه بازیافت آب خاکستری و بهرهگیری از انرژی خورشیدی در طراحی و اجرای پروژهها مورد اهتمام باشد.
طاهرخانی، تهیه بستههای تبلیغی را سومین مولفهی برنامهریزی طرح ۵۰ هزار واحد مسکونی دانست و تاکید کرد: جهت بازیابی و فروش پروژههای در تعهد و تکلیف آن شرکت به صورت حرفهای نسبت به تهیه بستههای تبلیغی شامل تعداد واحد، محل پروژه، تاریخ شروع و پایان، تصاویر سه بعدی از طرحهای معماری و شهرسازی و دیگر مشخصاتی که به فروش مجموعههای مسکونی کمک میکند، اقدام شود.
انتهای پیام