صفحه اصلی / دسته بندی نشده / سفیر کشورمان در توکیو با رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن دیدار کرد
سفیر کشورمان در توکیو با رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن دیدار کرد

سفیر کشورمان در توکیو با رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن دیدار کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با کیتا اوکا رئیس آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) و به طور جداگانه با کوشیکاوا معاون ارشد این سازمان دیدار و در مورد روابط دو جانبه در زمینه همکاری‌های توسعه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار رحمانی موحد با رئیس جایکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سفارت کشورمان در توکیو، کیتا اوکا رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با اشاره به گنجینه ایرانی در موزه شهر نارا که سابقه آن به قرن‌ها قبل باز می‌گردد، اظهار کرد:‌ حضور این اقلام فرهنگی در ژاپن نشان می‌دهد روابط دو کشور و تعاملات ایران و ژاپن از سابقه‌ای تاریخی و بسیار قدیمی برخوردار است که از طریق راه ابریشم صورت می پذیرفته است.

وی افزود: تقویت مناسبات ایران و ژاپن نیازمند فراهم کردن بستر در زمینه‌های تعاملات فرهنگی و دانشجویی است. ارتقاء مطالعات ایرانشناسی در ژاپن می‌تواند به تحقق تقویت مناسبات کمک کند که از آن حمایت می‌کنیم.

مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در ژاپن نیز در این دیدار روابط دو کشور را ریشه دار، تاریخی و دوستانه توصیف کرد و گفت: یکی از راه‌های تقویت ریشه‌های روابط مردم با مردم و به ویژه توسعه گردشگری است. سال آینده نودمین سالگرد برقراری روابط  دو جانبه ایران و ژاپن است و برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است و امیدواریم «جایکا» در اجرای این برنامه‌ها نقش داشته باشد. مردم ژاپن با اخلاق و فرهنگ هستند و خانواده ریشه عمیق و تاریخی در این کشور دارد.

کیتا اوکا رئیس جایکا نیز در پایان این دیدار ابراز کرد: نباید بگذاریم بین نسل قدیم و نسل جدید در شناخت مردم دو کشور از یکدیگر فاصله بیفتد و این مستلزم انجام ترتیباتی برای آشنایی مردم دوکشور از یکدیگر است .

همچنین؛ سفیر کشورمان در ژاپن با کوشیکاوا معاون ارشد اجرایی این آژانس نیز دیدار کرد. در این ملاقات همکاری‌های گذشته، پروژه‌های در دست اجرا و پروژه‌های آتی جایکا در ایران مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت.

طرف ژاپنی هم با اشاره به صنعت گردشگری ژاپن اظهار کرد: تعداد گردشگران خارجی ورودی به ژاپن تا چند سال پیش حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر بود و اکنون در آستانه رسیدن به ۳۰ میلیون نفر است و هدف این است تا در سال ۲۰۳۰ به هدف ۶۰ میلیون گردشگری خارجی ورودی برسیم.

وی همچنین اعلام آمادگی کرد تا تجارب ژاپن برای توسعه گردشگری ایران مورد استفاده قرار گیرد و در این خصوص به کمک جایکا برای تهیه طرح جامع گردشگری تبریز اشاره کرد.

معاون ارشد اجرایی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) افزود: با توجه به این‌که ایران بناهای تاریخی زیادی دارد از ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری برخوردار است.

رحمانی موحد سفیر کشورمان در توکیو نیز گفت: جایکا یک نشان معتبر در همکاری‌های بین ایران و ژاپن است. شناخت مردم دو کشور از یکدیگر موجب قوام همکاری‌ها می‌شود. موضوعات همکاری جایکا در ایران موضوعات انسان دوستانه و بشردوستانه است که نمی تواند متوقف شود و باید راه حل هایی برای پیشرفت در اجرای آنها پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.