صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمایت تمام قد سفرای خارجی از لبنان در برابر ادعاهای نتانیاهو
حمایت تمام قد سفرای خارجی از لبنان در برابر ادعاهای نتانیاهو

حمایت تمام قد سفرای خارجی از لبنان در برابر ادعاهای نتانیاهو

سفرای کشورهای مختلف در جریان بازدید از محلی که اسرائیل ادعا کرده بود در آنجا موشک‌های حزب‌الله انبار شده‌اند، این ادعاهای اسرائیل را نادرست خواندند.

جبران باسیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت النشره، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد، ادعاهای اسرائیل مبنی بر وجود موشک‌های حزب‌الله لبنان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت نادرست هستند.

وی در ادامه افزود: اسرائیلی‌ها ادعاهایی دارند که مبنی بر شواهد و مدارک نیست. ما باید در سایه این دروغ‌ها به واقعیت برسیم. ما همواره از موضع لبنان حمایت می‌کنیم.

از سوی دیگر،  علی العامر، سفیر عراق در لبنان مخالفت خود را با ادعاهای نتانیاهو درخصوص وجود انبارهای تسلیحات موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کرد و گفت: این ادعاها بیانگر دشمنی مطلق اسرائیل با کشورهای عربی است.

العامر تاکید کرد که لبنان یکی از کشورهایی است که با اسرائیل به مقابله می‌پردازد، بنابراین حمایت کشورهای عربی از آن ضروری است و باید در این زمینه همبستگی وجود داشته باشد.

همچنین علی العذبه، دبیر دوم در سفارت قطر تاکید کرد، گامی که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در  پاسخ به اتهامات اسرائیل اتخاذ کرده، گامی مثبت است.

وی همچنین تصریح کرد: هر جا که به نفع لبنان باشد، تمامی کشورها حامی آن هستند و طبیعی است که قطر از حامیان این کشور باشد.

جبران باسیل روز گذشته با دیپمات‌های کشورهای عربی و خارجی به ورزشگاهی رفتند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود مخفیگاه‌های سلاح حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه بیروت در آنجا نگهداری می‌شوند.

باسیل با این اقدام به دنبال پاسخ به ادعاهای بنیامین نتانیاهو بود که در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، مدعی شده بود که حزب الله مخفیگاه‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه بیروت دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.