صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تغییر در رویه‌های محیط زیستی از فاز اجرایی تا فرهنگ‌سازی

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد

تغییر در رویه‌های محیط زیستی از فاز اجرایی تا فرهنگ‌سازی

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به توجه ویژه شهردار تهران به مسائل محیط زیستی گفت: باید رویه در بحث محیط زیست از فاز اجرایی تا فرهنگ سازی تغییر کند.

صدرالدین علیپور رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ صدرالدین علیپور در برنامه ویژه روز جهانی اسکان بشر با شعار «بهبود مدیریت پسماند شهری برای توسعه پایدار شهری» که با همکاری این مرکز و سازمان مدیریت پسماند و با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، با بیان اینکه موضوع محیط زیست و مصادیق آن امروز بعد جهانی پیدا کرده است، اظهار کرد: در این راستا باید برای یک بسترسازی مناسب همکاری های ملی داشته باشیم و امروز بیش از هر زمان دیگری به این همفکری و همکاری به ویژه با نهادهای بین المللی، دانشگاهیان و سازمان های مردم نهاد نیازمند هستیم.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف محیط زیستی، فراهم نمودن زیرساخت های مناسب در قالب یک برنامه مشخص و متداوم مورد نیاز است، 

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به توجه ویژه شهردار تهران به مباحث محیط زیستی افزود: بخش اعظم برنامه مدیریت شهری به سبک زندگی و ارتقاء شاخص های مربوط به آن تاکید دارد به گونه ای که علاوه بر کیفیت زندگی وضعیت محیط زیست شهری نیز بهبود یابد.

علیپور تصریح کرد: باید در رویه های محیط زیستی از فاز اجرایی تا فرهنگ سازی تغییر ایجاد شود و هر کسی با توجه به مسئولیت هایی که بر عهده دارد باید به موضوع محیط زیست توجه کند.

وی با بیان اینکه شاخص های زیست محیطی نباید در وضعیت نامطلوبی باشند، تاکید کرد: شهرداری تهران دست یاری خود را به سوی افرادی که دغدغه محیط زیست دارند دراز کرده و آن ها را در پروژه های اجرایی همراهی می نماید. 

رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید از قالب صرفاً جلسه و سخن عبور کرده و به اجرا برسیم تا شهروندان از نزدیک شاهد این گونه اقدامات موثر و مفید باشند، گفت: همچنین در این زمینه باید از تجارب ملی و بین المللی استفاده کنیم تا برای رسیدن به یک زندگی بهتر روند رو به پیشرفتی داشته باشیم.

در ادامه مراسم، رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع پسماند یکی از مباحث بسیار حساس برای تمام جوامع بشری است، گفت: در ایران روزانه ۵۸۰۰۰ تن زباله تولید می شود که ۹۰۰۰ تن آن مربوط به تهران است که این رقم بسیار قابل توجهی بوده و تهدید بزرگی برای شهروندان محسوب می شود.

وی افزود: اگر مدیریت پسماند شهری بهبود یابد و سرمایه گذاری در این بخش به درستی صورت گیرد، این تهدید تبدیل به فرصت شده و علاوه بر حل معضلات محیط زیستی باعث اشتغال زایی نیز خواهد شد.

عبدلی ادامه داد: هم اکنون طرح تفکیک از مبداء به صورت پایلوت در مناطق ۲۲گانه اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به قانون مدیریت پسماند به صراحت برای چندین موسسه و وزارت خانه خارج از مجموعه شهرداری در قبال موضوع پسماند تکالیفی را قائل شده، گفت: این سازمان ها باید بیش از گذشته به تکالیف خود در این زمینه عمل کرده و با ما همکاری نمایند.

وی ادامه داد: اگر هر خانواده ۵۰۰ سی سی از رطوبت پسماند خود را کم نماید علاوه بر کاهش آلودگی، در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

عبدلی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای بخش های خصوصی، از آن ها جهت همکاری در راستای بهبود مدیریت پسماند شهری دعوت بعمل آورد.

لازم به ذکر است مراسم روز جهانی اسکان بشر با حضور عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی، مقدم نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد، سلیمی شهردار رامسر، اسدی شهردار نور، مدیران و معاونین سازمان مدیریت پسماند، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار و مدیران محیط زیست مناطق ۲۲گانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفتنی است این برنامه با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران و دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران در تاریخ ۹ مهرماه در مرکز آموزش تخصصی سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.