صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تشریح وضعیت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خدمات تغذیه‌ای

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

تشریح وضعیت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خدمات تغذیه‌ای

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارتقا ۱۶۱ آشپزخانه دانشگاه‌ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال فضای ۱۶۵ آشپزخانه دانشگاه ارتقاء یافته و صنعتی سازی شدند.

آشپزخانه حج

مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب گزارشی از رتبه‌بندی فضای کالبدی دانشگاه‌های دولتی ارایه داد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از نظر فضای کالبدی (آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری و مکان‌های جانبی) بود که در این راستا فضای فیزیکی، تجهیزات و بهداشت مورد بررسی دقیق قرار گرفت که بر اساس آن ۱۵ آشپزخانه در رتبه ۱، ۴۱ آشپزخانه در رتبه ۲، ۱۰۷ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار گرفتند که در مجموع وضعیت ۱۶۳ آشپزخانه دانشگاه‌ها ارزیابی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح فوق ۴۹ سالن غذاخوری در رتبه۱، تعداد ۱۸۸ سالن در رتبه ۲ و ۸۶ سالن در رتبه ۳ قرار گرفتند. همچنین ۲۶ مکان جانبی سالن‌های غذاخوری در رتبه ۲۶، ۴۰ مکان در رتبه ۲ و ۷۰ مکان نیز در رتبه ۳ قرار گرفتند.

یزدان‌مهر گفت: مدیریت برون سپاری( برون سپاری خرید مواد اولیه، برون سپاری پخت و پخش غذا)،‌ اجای فرایندها و رعایت قوانین شامل برنامه غذایی و رعایت ارزش تغذیه‌ای، رعایت آنالیز غذایی، بهینه سازی الگوی مصرف و نیروی انسانی و در نهایت بررسی سیستم‌های کنترلی از دیگر شاخص های رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی سازی آنها بود که از طرف صندوق رفاه دانشجویان مورد توجه قرار گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال فضای ۱۶۵ آشپزخانه دانشگاه در طرح ارتقا و صنعتی سازی قرار گرفتند که در آن تعداد ۴۸ آشپزخانه در رتبه ۱، تعداد۸۶ آشپزخانه در رتبه ۲ و ۳۱ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار داشتند. 

یزدان‌مهر ادامه داد: بر اساس طرح ارتقا و صنعتی سازی فضا و تجهیزات آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها که در تابستان امسال اجرا شد تجهیزات ۲۱ آشپزخانه در رتبه ۱، تعداد۳۰ آشپزخانه در رتبه ۲ و ۱۱۰ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار دارند در مجموع تجهیزات ۱۶۱ آشپزخانه ارتقا یافتند.

مشاور وزیر علوم در پایان از ایجاد ۴۴ رستوران مکمل در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این رستوران‌ها به منظور تنوع و توسعه روش‌های ارائه خدمات تغذیه، کاهش بار اجرایی مسئولان دانشگاهی در تغذیه دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمد برای دانشگاه صورت گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.