صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / تسهیلات دولت در راستای ایجاد مراکز کارآفرینی وکارگاه های صنایع محلی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده مطرح کرد

تسهیلات دولت در راستای ایجاد مراکز کارآفرینی وکارگاه های صنایع محلی

معصومه ابتکار گفت: لباس محلی لرستان هویت ملی و بومی استان است.

ابتکار روز سه شنبه درحاشیه بازدید از کارگاه دوخت البسه محلی استان با تمجید از لباس محلی ،اظهار کرد: این البسه در عین دارا بودن نشاط و زیبایی، جزیی از هویت ملی و بومی استان محسوب می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنا، او در خصوص برنامه‌های دولت در حمایت از این کارگاه‌ها ،تصریح کرد: دولت در جهت حمایت از این‌گونه کارگاه‌ها و دیگر مراکز کارآفرینی دو نوع تسهیلات پایدار خاص مناطق روستایی و تسهیلات فراگیر با نرخ‌های متفاوت را در نظر گرفته است .

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نقش ایجاد این‌گونه کارگاه‌ها در ایجاد اشتغال افزود: با توجه به اینکه این کارگاه‌ها هم بازار داخلی و هم خارجی داشته با کمک استانداری لرستان به طور خاص مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

برپایه این گزارش ؛ کارگاه صنایع دستی دوخت البسه محلی “جنک ” با مدیریت خانم کریمی و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان درسال ۱۳۹۰ ایجاد شده و در حال حاضر اشتغالزایی ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است .

این کارگاه در سال‌های ۹۴ و ۹۶ نشان ملی مرغوبیت کالا و در سال ۹۵ عنوان برگزیده لباس محلی لرستان را دریافت کرده است .

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.